Co nowego

Gdynia na targach turystycznych w Goeteborgu

W dniach 19-22.03.2009 r. odbyły się w Goeteborgu jedne z największych targów turystycznych w Skandynawii - TUR 2009, podczas których promowana była także Gdynia. Na ponad 15 000 m2 swoją ofertę prezentowało około 1200 wystawców około 100 krajów. Targi trwały 4 dni: pierwsze dwa przeznaczone były dla branży turystycznej, a pozostałe dla wszystkich chętnych. Targi były czynne w godz. 9.00 - 18.00. Organizatorzy szacują, że targi odwiedziło 50 000 zwiedzających.

Na TUR 2009 swoją ofertę prezentowały również polskie firmy i regiony (m.in. PŻB Polferries, Jan-Pol, Warszawa, Gdańsk, Sopot, Gdynia, woj. zachodniopomorskie i warmińsko-mazurskie). Polskie stoisko zorganizowane było przez Polską Organizację Turystyczną.

Dogodne połączenia komunikacyjne sprawiły, ze region pomorski cieszył się dużym zainteresowaniem wśród Szwedów. Odwiedzający chętnie brali ulotki o Gdyni oraz bezpłatne gadżety: opaski odblaskowe, długopisy i balony. Najczęściej pytano o atrakcje turystyczne, ścieżki rowerowe, obiekty z ofertą SPA & Wellness oraz golfa. Największe słowa uznania wśród podwystawców zdobywał folder „Słoneczna Gdynia" za pomysł i jakość wykonania.

Gdynia na targach turystycznych w Goeteborgu

  Przypomnijmy, że tydzień wcześniej - w dniach 11 - 15 marca 2009 roku Gdynia promowała się na jednej z największych imprez targowych na świecie - ITB Berlin - targach turystycznych, które odbywają się w kompleksie kongresowo - wystawienniczym Messe w Berlinie. Brało w nich udział w tym roku ponad 12 tys. wystawców z całego świata.

Polskie stoisko narodowe liczyło 1500 m kw., na których prezentowało się 16 regionów i przedstawicieli branży turystycznej. Status Regionu Partnerskiego Polskiego Stoiska uzyskało w tym roku Pomorze, ze szczególnym udziałem Gdyni. Stoisko Pomorza miało rekordową powierzchnię - 110 m2 oraz 14 wystawców. Flagowym produktem Gdyni, w zdecydowany sposób wyróżniającym się na tle całego stoiska pomorskiego, był oczywiście zlot największych żaglowców świata, który odbędzie się w Gdyni w dniach 2-5 lipca na starcie regat - The Tall Ships' Races 2009.

Gdyńskie stoisko na targach ITB
 Gdyńskie stoisko na targach ITB
 Gdyńskie stoisko na targach ITB
 Oblegane gdyńskie stoisko na targach ITB
 Targi turystyczne w Berlinie

Promocji tej imprezy oraz całego regionu towarzyszyły na berlińskich targach konferencje prasowe promujące cały region pomorski dla zagranicznych dziennikarzy, występy na scenie (pokazy masaży, zabiegów spa, koncerty szantowe) konkursy oraz poczęstunki tradycyjnymi potrawami morskimi i kuchni kaszubskiej, a 10 marca w hallu głównym nowego berlińskiego dworca głównego Berlin Hauptbahnhof, położonego w samym centrum (niedaleko Reichstagu i siedziby kanclerza Niemiec), najnowocześniejszego dworca kolejowego Europy - w miejscu, przez które codziennie przechodzi ok. 100 tys. osób, pojawił się mega-billboard promujący Gdynię oraz Gdańsk. Zwisa z przeszklonego sufitu (na jednej jego stronie jest reklama Gdyni, na drugiej - Gdańska). Jego powierzchnia, to 200 m kw. Nie sposób go nie zauważyć. Bedzie tu przez trzy 3,5 miesiąca czyli do końca czerwca br. Koszty tej promocji - 14 tys. euro, poniosła Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.


 Targi turystyczne w Berlinie2
 Targi turystyczne w Berlinie3
Także w Warszawie Gdynia promowała zlot żaglowców. W dniach 12-15 marca 2009 r. w stolicy odbywały się coroczna wiosenna edycja Targów WIATR I WODA. Targi te są największą w Polsce imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji. Każdego roku gromadzą wystawców z Polski, Europy i świata, a także są miejscem spotkań branży i sympatyków żeglarstwa, jachtingu motorowego, kajakarstwa oraz nurkowania. W tym roku amatorzy spędzania czasu nad wodą obejrzą produkty blisko 340 firm z kraju i zagranicy w 4 halach.
Miasto Gdynia już po raz drugi uczestniczyło w tej imprezie.

Gdynia na targach Wiatr i woda

Stoisko Gdyni na targach Wiatr i woda

ikona

Najnowsze