Co nowego

„Gdynia kojarzy mi się z energią, słońcem i nowoczesnością”

Kosmetyki z serii „Inspired by Gdynia” są dziełem Izabeli Ryskiej, laureatki zeszłorocznej edycji Gdyńskiego Biznesplanu, fot. Sławomir Okoń

Kosmetyki z serii „Inspired by Gdynia” są dziełem Izabeli Ryskiej, laureatki zeszłorocznej edycji Gdyńskiego Biznesplanu, fot. Sławomir Okoń

Wyjątkową linię kosmetyków z dopiskiem „Inspired by Gdynia” przygotowała w podziękowaniu za możliwość rozwoju swojej działalności i z czystej inspiracji lokalną przyrodą. Izabela Ryska, laureatka zeszłorocznej edycji Gdyńskiego Biznesplanu powoli zaczyna podbijać rynek swoimi naturalnymi produktami. To dobry przykład na to, dlaczego warto wziąć udział w konkursie.

Już w maju poznamy listę finalistów kolejnej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan”, który wyszukuje, wspiera i promuje najciekawsze pomysły przyszłych przedsiębiorców. O awans do ostatniego etapu będzie rywalizować aż 45 gotowych biznesplanów, które dotyczą różnych branż. Dla sporej części biznesów udział w konkursie otworzy drzwi do szybkiego rozwoju - najlepszym przykładem są Ci, którzy po nagrodach i wyróżnieniach w poprzednich latach dziś z powodzeniem rozwijają swoją działalność i notują pierwsze sukcesy.

Jedna z takich osób to Izabela Ryska, ubiegłoroczna laureatka. Jej plan na biznes powstał z czystej pasji, inspiracji naturą i technicznego wykształcenia. Naturalne kosmetyki do ciała zyskały w zeszłorocznej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan” uznanie w kategorii open. Jak sama mówi, „to było koło zamachowe do rozwoju jej działalności” i teraz dzieli się ze światem nową linią produktów, która jest inspirowana… Gdynią.

To podziękowanie za możliwości i inspiracje, które znalazła w mieście. Zaczęło się od aromatycznych świeczek zapachowych w ręcznie robionych dzbankach, dziś Ryska produkuje ekologiczne, stworzone z naturalnych składników masła do ciała i peelingi, które mają dać klientom namiastkę tego, co osobiście urzekło ją w Gdyni.

- W masłach do ciała i peelingach chciałam nawiązać do Pomorza, do miejsca w którym żyję i tworzę - opowiada Izabela Ryska, laureatka konkursu Gdyński Biznesplan 2017. - Szukałam jakiegoś wyróżnika, składnika który będzie nam przypominał, że ten produkt powstaje w Gdyni. Wymyśliłam morszczyn pęcherzykowaty. To glon, który występuje właśnie w Bałtyku. Moja inspiracja to kontakt z naturą, bardzo lubię orłowską plażę. Później w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym pracowałam nad recepturami i sprawdzałam, czy faktycznie to, co sobie wymyśliłam można połączyć, w jakich proporcjach, co jeszcze dodać – wyjaśnia Ryska.



To przykład działalności, która rozwija się w oparciu o lokalne akcenty. Nagroda, którą otrzymała za wygraną w Gdyńskim Biznesplanie pomogła w przyspieszeniu rozwoju i późniejszym poszerzeniu oferty. Wszystko opiera się na sprzedaży internetowej. Jeden z gdyńskich akcentów to także szata graficzna opakowań, które są utrzymane w kolorach bieli i błękitu, nawiązując do marynistycznej i jednocześnie prostej stylistyki. Wszystko po to, żeby kosmetyki pasowały do każdego wnętrza, a same aromaty nawiązują do charakteru miasta.

- Zapachy, które powstały, na przykład pomarańcza z bergamotką, kojarzą mi się z Gdynią. Z energią, słońcem i nowoczesnością. Cytrusy mają w sobie tę energię – mówi Izabela Ryska.

Izabela Ryska ze swoimi produktami celuje nie tylko w lokalnych klientów, ale i w turystów, którzy szukają czegoś, co mogą zabrać do swoich domów. Nowa linia kosmetyków do ciała docelowo może też trafić do trójmiejskich salonów kosmetycznych. Obecnie w ofercie jest łącznie osiem produktów.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 12.04.2018 12:35
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 12.04.2018 12:38
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze