Co nowego

Ćwierć miliona podróżnych zaproszonych do Muzeum Emigracji

Wakacje to czas sprzyjający podróżom. Muzeum Emigracji postanowiło wykorzystać ten fakt, by wyraźniej zaznaczyć obecność muzeum na mapie trójmiejskich turystycznych i kulturalnych atrakcji. Przez dwa tygodnie w pociągach Pendolino na trasie Gdynia-Warszawa, Warszawa-Gdynia wyświetlany był zapadający w pamięć spot. Efekt? Niemal ćwierć miliona osób zostało zaproszonych, by spotkać się na Polskiej 1.

O wyborze nośnika reklamy zdecydowały liczby i popularność podróży koleją, zwłaszcza w wakacje. Szacuje się, że ok. 300 tys. osób miesięcznie korzysta z przejazdu pociągami ICC Pendolino. Spot emitowany był od 1 do 15 sierpnia, w 16 pociągach dziennie na trasie Gdynia-Warszawa, Warszawa-Gdynia. W czasie podróży każdy z pasażerów miał możliwość zobaczyć go 12 razy, średnio 4 razy na godzinę. W sumie obejrzało go około 250 tys. podróżnych.

- Jest to pierwsza odsłona naszej kampanii wizerunkowej, pozwalająca zaprezentować się szerszej grupie potencjalnych odwiedzających. Stawiamy na doskonałą lokalizację – Gdynię, miasto z morza i marzeń. Celowo podkreśliliśmy to w nowym spocie wizerunkowym. Widać na nim bliskość morza, piękne widoki na port i wpływające statki pasażerskie, nawet te największe. Jednak Muzeum Emigracji w Gdyni to nie tylko morze i port. To przede wszystkim Dworzec Morski, w którym mieści sią muzeum. Ten piękny modernistyczny budynek w przyszłym roku będzie obchodził swoje 85-lecie. Na filmie pokazujemy również elementy interaktywnej i sensorycznej wystawy stałej. Oczywiście zapachu towarzyszącemu emigracji i odwiedzanych miejsc w spocie poczuć nie można, widać jednak część ekspozycji, zbiory i zgromadzone eksponaty. Jest to żywa wciąż historia, której podczas wizyty w muzeum można doświadczyć osobiście, wręcz dotknąć. Własnie to staraliśmy się pokazać podczas tego krótkiego filmu – mówi Aleksandra Sosnowska-Serek, rzecznik prasowy Muzeum Emigracji.

Czy się udało? Czy zaproszenia zostaną wykorzystane? Czas pokaże. My zapraszamy, bo naprawdę warto.


fot. Michał Kowalski, Bogna Kociumbas

ikona

Najnowsze