Co Nowego

CRIST rozwija współpracę z Francuzami

Opis alternatywny uzytkownicy/a.wolowicz@gdynia.pl/Stocznia.jpg

21.04.2017 r.

Samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, dok pływający pozwalający na powiększenie powierzchni Księstwa Monako - to kontrakty, które w ostatnim czasie realizuje stocznia CRIST dla francuskich klientów Vinci i Bouyugues. Teraz przed Cristem nowe wyzwanie budowy bloków dla dwóch ponad 300-metrowych wycieczkowców firmy STX France – światowego potentata w budowie statków pasażerskich.

CRIST może pochwalić się dobrym doświadczeniem z francuskimi klientami, które zdobywa, realizując kontrakty z armatorami z branży budowlanej, takimi jak Vinci i Boyugues. Do tej pory zrealizowaliśmy zamówienie na jednostkę do stawiania nawodnych obiektów budowlanych wokół wyspy La Reunion, kończymy również budowę doku pływającego, pozwalającego na powiększenie powierzchni Księstwa Monako. – mówi Ewa Kruchelska, prezes CRIST S.A.

Na budowie jednostek do stawiania mostów i autostrad oraz wzmacnianiu pozycji na rynku francuskim działania Crist się nie kończą. Stocznia rozpoczyna współpracę przy budowie dużych statków pasażerskich. Crist podpisał kontrakty z firmą STX France na budowę konstrukcji modułów dla dwóch ponad 300-metrowych wycieczkowców. Przedmiotem dwóch kontraktów jest m.in. w pełni wyposażony blok pływający o długości 125 m. Masa tylko tego fragmentu to blisko 6000 ton, co pokazuje skalę tych projektów. – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.

Wycieczkowce te należą do serii Meraviglia. Na pokład mogą zabrać ponad 5700 pasażerów i 1500 członków załogi. Całkowita wartość każdego statku szacowana jest na półtora miliarda euro.

Mamy nadzieję, że po pierwszych sukcesach otrzymamy kolejne zamówienia. Nasi partnerzy otrzymali wieloletnie kontrakty na wykonanie serii cruiserów, więc i CRIST miałby w tym okresie zapewnione zlecenia. – mówi Ewa Kruchelska.

Warto wspomnieć, że STX France to stocznia z Saint Nazaire będąca czołowym europejskim producentem wielkich statków pasażerskich typu cruizer jak: France, Queen Mary 2, Oasis of the Seas i Allure of the Seas.

Przypomnijmy, że Crist to działająca od 1990 roku stocznia początkowo założona jako spółka dwóch inżynierów, a od 2010 roku jako prężnie rozwijająca się spółka akcyjna. Specjalizuje się m.in. w budowie statków, konstrukcjach offshore oraz konstrukcjach stalowych.

  • // fot. mat. prasowe stocznia CRIST. Zdjęcie ukazuje panoramę stoczni.