Zakończył się kolejny etap remontu słupów trolejbusowej sieci trakcyjnej. Prace, które realizuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) docelowo mają objąć wszystkie 5255 słupów na terenie Gdyni i Sopotu. Nasza firma, realizując bieżące prace naprawcze, oprócz taboru musi uwzględnić także infrastrukturę sieci zasilającej trolejbusy - w tym słupy trakcyjne - tłumaczy Tomasz Labuda, wiceprezes PKT. Na stanie inwentarzowym posiadamy 5 255 słupów, z czego połowę stanowią różnego typu słupy metalowe. Pozostałe to słupy betonowe lub - jak te najnowsze - wibrobetonowe - dodaje. Większość, oprócz funkcji sieciowych, pełni również rolę lamp oświetleniowych.Do tej pory wyremontowano już ponad 60% wszystkich słupów trakcyjnych. W przyszłym roku, sukcesywnie odnawiane będą pozostałe - m.in. wzdłuż ulicy Morskiej na terenie Cisowej i Grabówka oraz w ciągu ulicy Wielkopolskiej.Remont polega na gruntownym oczyszczeniu starej powłoki malarskiej oraz korozji za pomocą technologii piaskowania - tzn. oczyszczania silnym strumieniem powietrza z piaskiem. To jedyny skuteczny sposób dający gwarancje dokładnego oczyszczenia powierzchni. Po tych czynnościach na słupy nakładane są warstwy farb zabezpieczających przed korozją - opowiada Tomasz Labuda. W tym miejscu chciałbym zaapelować, by nie umieszczać na odnowione słupy ogłoszeń i plakatów. Warto przypomnieć, że naklejanie czegokolwiek na słupy trakcyjne jest nielegalne, a ponadto niszczy ich powierzchnię i pogarsza estetykę - zaznacza Labuda.fot. Krzysztof Romański Opublikowano: 18.12.2014 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)