Podczas festiwalu Traffic Design, Gdynia rokrocznie wzbogaca się o oryginalne i przykuwające oko murale. Ale też niejako przy okazji, miasto dorobiło się kolejnego dzieła, zrealizowanego w ramach kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", prowadzonej w Warszawie, Poznaniu, Lublinie i właśnie w Gdyni. To wielkoformatowe obrazy na budynkach, przy najbardziej ruchliwych punktach miast. Murale zaprojektowane i wykonane przez Europejską Fundację Kultury Miejskiej zajmują 400 m2. Wyglądem przypominają okładki polskich dzienników z lat 50-tych. Kampania celowo wystartowała w okresie letnim, kiedy na urlop, Polacy jeżdżą samochodem. Jak co roku o tej porze apelujemy do kierowców o bezpieczną jazdę: zdjęcie nogi z gazu, rozwagę i trzeźwość. Czujność powinni zachować także pasażerowie i nie wsiadać do pojazdu, gdy kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu - przypomina mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. - Pamiętajmy, że wybierając się na urlop, odpowiadamy za bezpieczeństwo nie tylko własne, ale również bliskich i przyjaciół podróżujących z nami. Przekaz ten doskonale ilustrują murale, które powstały w ramach tegorocznej edycji akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Wpleciony w projekt znak przekreślonych kluczyków przypomina, że niezależnie od sytuacji możemy być ambasadorami odpowiedzialnej postawy - mówi dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie Danuta Gut. Gdyński mural przedstawiający okładkę Kuriera Bałtyckiego z 1957 roku, znajduje się przy ulicy Dworcowej, naprzeciwko dworca Szybkiej Kolei Miejskiej. fot. Dorota Nelke Opublikowano: 15.07.2015 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)