Co nowego

Balticon i Port Gdynia stworzą zaplecze kolejowe

Balticon i Port Gdynia stworzą zaplecze kolejoweBalticon SA – lider w Polsce i znaczący w regionie Bałtyku operator ruchu kontenerowego oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA – podpisały list intencyjny w sprawie budowy i obsługi zaplecza kolejowego na terenie powstającego w porcie centrum logistycznego. Zgodnie z porozumieniem, Balticon zobowiązał się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez Zarząd Portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego.

Nowe centrum logistyczne powstanie w Gdyni w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu.

Bocznica kolejowa dla nowego centrum jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie trzech armatorów kontenerowych, obsługujących największy wolumen kolejowy na depot Balticonu w Gdyni: APL, CMA CGM i OOCL. Wszystkie trzy firmy są wieloletnimi partnerami biznesowymi Balticonu i Zarządu gdyńskiego Portu.

W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum. W zakresie dzierżawy terenów i nieruchomości Zarząd Morskiego Port Gdynia SA i Balticon współpracują od 5 lat.

Port Gdynia należy do portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Priorytetem działania Zarządu Portu jest tworzenie jak najlepszych warunków do rozwoju terminali przeładunkowych, szczególnie poprzez rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Główne kierunki rozwoju portu związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki, zlokalizowane w Porcie Zachodnim, stanowią o atrakcyjności Portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne Zarządu Portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.

  • ikonaOpublikowano: 15.11.2012 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze