Co nowego

Baltic Cruise Project

We wrześniu 2004 roku rozpoczął się projekt 'Baltic Cruise' w ramach programu Interreg III. Unia Europejska przeznaczyła na ten cel ponad milion euro (1,3 mln euro). Już po raz trzeci, tym razem w Gdyni, partnerzy projektu spotkają się na kolejnym roboczym spotkaniu dla wypracowania wspólnej polityki marketingowej i dalszych działań mających na celu podniesienie i wypracowanie wspólnych standardów obsługi statków w miastach portowych uczestnikach projektu. Stworzenie sieci współpracy ma na celu wzrost konkurencyjności regionu. Region Morza Bałtyckiego jest postrzegany przez potencjalnych klientów jako całość. Nowy wizerunek, nowa marka dla regionu wzmocni jego pozycję. Start promocji zaplanowano na marzec 2005 na Konwencji Seatrade Cruise Shipping w Miami. Projekt potrwa trzy lata, do lipca 2007 roku. Bierze w nim udział 10 miast portowych - Kopenhaga, Sztokholm, Kalmar, Gdynia, Helsinki, Turku, Rostock, Kłajpeda, Ryga, Oslo. Dodatkowo jako obserwatorzy uczestniczą w projekcie Tallin i St. Petersburg.

Jednym z zakładanych celów projektu jest ustanowienie sieci współpracy instytucji działających na rynku usług statków wycieczkowych (organizacji turystycznych, agentów portowych itp.) we wszystkich miastach partnerskich. Opracowane i wydane w postaci handbook’u zostaną również raporty dotyczące rozwoju sektora morskich wycieczkowców w portach partnerach projektu. Handbook zostanie przetłumaczony i wydany we wszystkich językach partnerów i dystrybuowany we wszystkich portach partnerskich Regionu Morza Bałtyckiego obsługujących statki wycieczkowe.

Celem prowadzonych prac jest również pozycjonowanie regionu jako atrakcyjnego i w pełni rozpoznawalnego na międzynarodowym rynku usług dla cruiserów. W tym celu zostanie opracowane logo dla regionu oraz opracowany i wydany w czterech wersjach językowych (angielskiej, niemieckiej, francuskiej, hiszpańskiej) folder promujący region. Dystrybuowany będzie na targach Seatrade Miami w Stanach Zjednoczonych oraz Seatrade Northern Europe w Hamburgu, a także drogą wysyłkową do agentów, biur turystycznych, biur podróży, tour operatorów. Niezwykle ważna jest kampania w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie stanowią 40% wszystkich turystów odwiedzających nasz region. Zaplanowano więc 5 spotkań informacyjno-promocyjnych dla organizatorów przewozów w Stanach Zjednoczonych.

Od marca 2005r. czynny będzie interaktywny portal Baltic Cruise. Działaniom projektu towarzyszą publikacje w prasie specjalistycznej i ogólnej. Zorganizowane zostaną także 3 wizyty studyjne dla uczestników rynku usług cruiserów oraz przedstawicieli mediów.
Obecnie udział Regionu Morza Bałtyckiego w światowym rynku wycieczkowców wynosi
ok. 8%. Celem projektu jest wzrost tego udziału o 4% tj. do 12%.

  • ikonaOpublikowano: 10.01.2005 00:00
  • ikona

    Autor: dnelke

ikona

Najnowsze