Od września 2004 roku do 17 lipca 2007 r. trwa Baltic Cruise Project, którego uczestnikiem ze strony polskiej jest Gmina Gdynia i Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Jego oficjalne wodowanie odbyło się w w poniedziałek 14 marca 2005 roku podczas największych na świecie targów turystycznych Seatrade w Miami. Projekt zakłada bowiem, że region Morza Bałtyckiego będzie najsilniej promowany właśnie w Stanach Zjednoczonych, których obywateli wśród pasażerów cruiserów jest najwięcej. Liczba dużych (do 300 m dł.) statków pasażerskich wpływających na Bałtyk systematycznie rośnie. Należy to wykorzystać - zdecydowali przedstawiciele szesnastu portów z dziesięciu nadbałtyckich krajów. I postanowili opracować wspólną strategię promocji regionu i standardy obsługi pasażerów. W grę wchodzi tu 1,4 mln Euro. strona projektu Opublikowano: 14.03.2005 00:00 Autor: dnelke