Co nowego

Badania marketingowe w ramach projektu SEGMENT w Gdyni

Gmina Gdynia od roku 2010 realizuje projekt SEGMENT (SEGmented Marketing for ENergy efficient Transport), dofinansowany ze środków unijnych w ramach programu Inteligentna Energia Europa (IEE). Projekt  prowadzi  Zarząd  Dróg  i  Zieleni  w Gdyni.

SEGMENT ma zachęcić wybrane grupy mieszkańców Gdyni, będące w punktach zwrotnych w życiu, do zmiany negatywnych przyzwyczajeń transportowych i zmotywowania ich do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku form  podróżowania.

Wśród mieszkańców Gdyni wybrane zostały następujące grupy:

1) Uczniowie rozpoczynający szkołę podstawową i ich rodzice
2) Osoby rozpoczynające nową pracę
3) Rodzice noworodków (podróżujący z nimi do ośrodka zdrowia)

W ramach projektu, w roku 2010 przeprowadzono badania marketingowe, które objęły powyższe grupy mieszkańców i następnie posłużyły do wyboru segmentów docelowych, czyli najbardziej  jednorodnych grup. Dla tychże segmentów specjalnie zaprojektowano i zrealizowano kampanie marketingowe (w okresie styczeń – sierpień 2012r.).

Na przełomie września i października tego roku, zostaną ponownie przeprowadzone badania marketingowe dot. przyzwyczajeń komunikacyjnych oraz preferencji transportowych , mające na celu zbadanie efektów kampanii. W tym celu, osoby biorące w nich udział zostaną poproszone o wypełnienie szczegółowych ankiet.

Ankiety zostały zaprojektowane przez Uniwersytet w Aberdeen (partnera projektu) i składają się z następujących części:

A) Wzorce podróżowania
B) Podróż do szkoły/pracy/ośrodka zdrowia
C) Prowadzenie samochodu
D) Dla tych, którzy nie prowadzili samochodu w okresie ubiegłych 12 miesięcy
E) Stosunek do różnych sposobów transportu
F) Poprawianie podróży do szkoły/pracy/ośrodka zdrowia
G) Informacje o gospodarstwie domowym

Ankieterzy dostarczą ankiety do miejsc, w których w ubiegłym roku przeprowadzono kampanie marketingowe – 11 gdyńskich szkół podstawowych, 6 gdyńskich zakładów pracy oraz 5 gdyńskich ośrodków zdrowia. Badaniom marketingowym poddana zostanie również grupa kontrolna: 6 gdyńskich szkół podstawowych, 17 gdyńskich zakładów pracy oraz 2 gdyńskie ośrodki zdrowia, nieobjęta wcześniej kampanią marketingową. 

Podanie swoich danych osobowych w badaniach nie jest obligatoryjne dla ich uczestników.

Wyniki badań zostaną następnie przesłane do Uniwersytetu w Aberdeen, gdzie na ich podstawie opracowany zostanie raport mający służyć ocenie efektów kampanii.

Badania marketingowe w ramach projektu SEGMENT


  • ikonaOpublikowano: 24.09.2012 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze