Akcja została zainaugurowana w Strefie NGO podczas festiwalu Open'er w dniach 4-6 lipca 2008. Wiele instytucji, stowarzyszeń, a także niezależnych animatorów trójmiejskiego życia kulturalnego zastanawia się nad możliwymi przyczynami bardzo niskiej liczby odbiorców, do których kieruje się projekty. Akcja „Włącz się! Kulturalnie" ma na celu połączenie sił w celu zwiększenia publiczności. Organizatorzy zamierzają włączyć w akcję jak największą liczbę instytucji, organizacji miejskich, samorządowych oraz pozarządowych zaangażowanych w animowanie życia kulturalnego Trójmiasta, a także przedstawicieli firm odpowiedzialnych za komunikację miejską i wszystkie inne osoby zaangażowane we współtworzenie trójmiejskiej kultury.Honorowy patronat objęli już m.in. prezydenci Gdańska, Sopotu i Gdyni.Najważniejszą cechą akcji jest jej całkowicie otwarty i metropolitarny charakter mający na celu zjednoczenie w działaniu, w interesie wszystkich uczestników inicjatywy.Etapy Akcji „Włącz się! Kulturalnie":1. Przeprowadzenie badań ankietowych oraz działań nagłaśniających akcję w czasie Festiwalu Heineken Open'er oraz podczas innych, trójmiejskich, dużych festiwali takich jak m.in: Rafineria w Redzie, Globaltica w Gdyni, Dźwięki Północy w Gdańsku, Festiwal Szekspirowski w Trójmieście, Sopot Festival w Sopocie, Obchody rocznicy Solidarności w Gdańsku, Festiwal Kultur Świata w Gdańsku, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwal Transvizualia w Gdyni i w Sopocie, a także podczas wielu innych wydarzeń kulturalnych z terenu Trójmiasta i okolic.2. Pozyskanie osób publicznych, które staną się ambasadorami akcji i na późniejszym etapie (w roku 2009) poprowadzą edukacyjne prelekcje na temat aktywnego uczestnictwa w kulturze wśród uczniów gimnazjów i szkół średnich - 15 października - 15 listopada: miesiąc intensywnej kampanii w „Gazecie Wyborczej Trójmiasto", która włączyła się w naszą Akcję. 3. Podsumowaniem kampanii będzie lista prawdopodobnych przyczyn pustych klubów, sal koncertowych i kinowych, kawiarni etc. 18 listopada - debata o uczestnictwie w kulturze w Ratuszu Staromiejskim, siedzibie NCK. Podczas debaty, w oparciu o wyniki przeprowadzonych profesjonalnych badań socjologicznych (przez Pracownię Badań Społecznych z Sopotu) i kampanię „Gazety Wyborczej" sformułujemy postulaty mogące pomóc w poprawie badanej przez nas sytuacji. Więcej informacji na stronach internetowych: www.myspace.com/wlaczsie , www.wlaczsie.eu . Opublikowano: 04.07.2008 00:00 Autor: Lidia Rumel-Czarnowska (l.rumel-czarnowska@gdynia.pl.deleted)