Co nowego

„Gdynia Business Week” – polsko-amerykański projekt dla młodych

Gdynia Business Week - logo 200x200Od 19 do 24 sierpnia 2012 r. trwa czwarta edycja międzynarodowego projektu „Gdynia Business Week". 100 uczniów z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych oraz ich amerykańscy rówieśnicy poznają zasady funkcjonowania firmy oraz zdobywają umiejętności konieczne do prowadzenia biznesu. W tym roku przygotowano także specjalny, zaawansowany program dla absolwentów poprzednich edycji.

Sześciodniowy amerykański program

„Gdynia Business Week" to intensywny sześciodniowy kurs, wzorowany na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week. Uczestnicy podzieleni na kilkuosobowe grupy - firmy, poprzez różnego rodzaju symulacje, uczą się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich „produktów". Rozwijają także techniki komunikacyjne, negocjacyjne oraz umiejętności nawiązywania kontaktów i pracy w zespole. Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim.

Zajęcia praktyczne zakończone targami

Oprócz zajęć praktycznych uczniowie uczestniczą w prezentacjach tematycznych obejmujących takie zagadnienia, jak: globalizacja, wielokulturowość w biznesie, tworzenie biznesplanu czy społeczna odpowiedzialność biznesu. Prelegentami są przedstawiciele Microsoftu, Boeinga oraz Gdynia Business Week 2012 / fot.  Małgorzata Omachel-Kwidzińskaprężnie działających ogólnopolskich i gdyńskich firm. Zajęcia odbywają się w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni.

Na zakończenie programu, w piątek 24 sierpnia, zorganizowane zostaną targi. Uczniowskie firmy zaprezentują swoje produkty na specjalnie przygotowanych stoiskach, a ich oceny dokonają zaproszeni goście -przedstawiciele świata biznesu.

Tego samego dnia, podczas oficjalnego zakończenia, które rozpocznie się o godz. 18.00, uczestnicy otrzymają certyfikaty, a przedstawiciele najlepszych uczniowskich firm - nagrody.

Blisko 500 uczestników czterech edycji

Program „Gdynia Business Week" organizowany jest przez Urząd Miasta Gdyni oraz amerykańskiego patrona - Foundation for Private Enterprise Education. Projekt wspierają też międzynarodowe korporacje, takie jak Boeing i Microsoft, a honorowy patronat nad całym przedsięwzięciem sprawują: Ambasada USA w Warszawie i Ministerstwo Edukacji Narodowej. W dotychczasowych edycjach, łącznie z tegoroczną, wzięło udział 420 gdyńskich uczniów oraz 60 nauczycieli.

Gdynia Business Week 2012 / fot.  Małgorzata Omachel-Kwidzińska

Gdynia Business Week 2012 / fot.  Małgorzata Omachel-Kwidzińska

Gdynia Business Week 2012 / fot.  Małgorzata Omachel-Kwidzińska

fot. Małgorzata Omachel-Kwidzińska

ikona

Najnowsze