Co nowego

„Gdynia Business Week” – polsko-amerykańska szkoła przedsiębiorczości latem

Gdynia Business Week 2012, fot. Małgorzata Omachel - KwidzińskaTrwa piąta edycja międzynarodowego projektu „Gdynia Business Week". 100 uczniów z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych poznaje zasady funkcjonowania firmy oraz zdobywa umiejętności konieczne do prowadzenia biznesu.
 
Sześciodniowy amerykański program

„Gdynia Business Week" to intensywny, sześciodniowy kurs, wzorowany na amerykańskim programie szkoły letniej „Washington Business Week". Uczestnicy podzieleni na kilkuosobowe grupy - firmy, poprzez różnego rodzaju symulacje, uczą się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich „produktów". Rozwijają także techniki komunikacyjne, negocjacyjne oraz umiejętności nawiązywania kontaktów i pracy w zespole. W tym roku po raz kolejny organizowany jest też program zaawansowany „Gdynia Advanced Business Week" dla absolwentów poprzednich edycji. Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim.


Zajęcia praktyczne zakończone targami

Oprócz zajęć praktycznych, uczniowie uczestniczą w prezentacjach tematycznych obejmujących takie zagadnienia, jak: globalizacja, wielokulturowość w biznesie, tworzenie biznesplanu czy społeczna odpowiedzialność biznesu. Prelegentami są przedstawiciele Microsoftu, Boeinga oraz prężnie działających ogólnopolskich i gdyńskich firm. Zajęcia odbywają się w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni.

Na zakończenie programu, w piątek, 23 sierpnia 2013 r., zorganizowane zostaną targi. Uczniowskie firmy zaprezentują swoje produkty na specjalnie przygotowanych stoiskach, a ich oceny dokonają zaproszeni goście - przedstawiciele świata biznesu.

Tego samego dnia, podczas oficjalnego zakończenia, które rozpocznie się o godz. 18.00, uczestnicy otrzymają certyfikaty, a przedstawiciele najlepszych uczniowskich firm - nagrody.

Ponad 500 uczestników pięciu edycji

Program „Gdynia Business Week" organizowany jest przez Urząd Miasta Gdyni oraz amerykańskiego patrona - Foundation for Private Enterprise Education. Projekt wspierają też międzynarodowe korporacje, takie jak Boeing i Microsoft, a także Thomson Reuters. W dotychczasowych edycjach, łącznie z tegoroczną, wzięło udział 520 gdyńskich uczniów oraz 70 nauczycieli.

  • ikonaOpublikowano: 19.08.2013 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze