Gdyński profil na Facebooku (fanpage) ma 50.000 fanów. Pięćdziesięcio-tysięczny fan dołączył do gdyńskiej społeczności w czwartek 24 kwietnia 2014 r. 6 tygodni wcześniej świętowaliśmy 40.000 fanów. Gdyński fanpage powstał na Facebooku 8.10.2010. Wg co miesięcznych raportów "Fanpage trends", fanpage Gdyni zajmuje czołowe miejsce w rankingach wg interaktywności, wg liczby zaangażowanych oraz średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią". Gdyńskie posty zdobywają co najmniej kilkadziesiąt "lajków" i komentarzy, a rekordowe zdjęcia mają przeszło tysiąc. Najwięcej lajków (blisko 5 tys.) zdobyła burzowa fotografia autorstwa Piotra Daczkowskiego. Gdyński profil jest jednym z największych samorządowych profili na Facebooku. W 2012 r. Gdynia zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy fanpage instytucji publicznej na Facebooku. Organizatorem konkursu był serwis PUBLICZNI.PL i firma QNT Systemy Informatyczne. Dokonując oceny Jury wzięło pod uwagę następujące kryteria:- aktywność prowadzącej fanpage instytucji, w szczególności związana z zachętami użytkowników do interakcji,- kreatywność w prowadzeniu strony,- umiejętność wykorzystania narzędzi społecznościowych dostępnych w serwisie Facebook.Gdyńscy Facebookowicze dwukrotnie uczestniczyli w warsztatach fotograficznych, zorganizowanych specjalnie dla nich. Warsztaty prowadził artysta fotografik Maurycy Śmierzchalski, a ich tematem była Gdyńska Parada Niepodległości, a wcześniej świąteczną Gdynię. Z organizowanych dla Facebookowiczów akcji warto także wspomnieć o konkursie, w którym nagrodą była... wizyta na planie serialu "Rodzinka.pl". Natomiast w 2011 r. na ścianie kamienicy na rogu ul. Świętojańskiej i al. Marsz. Piłsudskiego w Gdyni zawisł Urodzinowy Portret Gdynian, który powstawał na Facebooku z okazji 85. urodzin miasta. Profilowe zdjęcia użytkowników Facebooka stworzyły urodzinowe logo Gdyni. Poza umieszczeniem swojego profilowego zdjęcia na Portrecie można także złożyć życzenia Gdyni. Tych, którzy jeszcze nie są naszymi fanami, zapraszamy na www.facebook.com/Gdynia. Poniżej kilka najpopularniejszych postów z tego roku. Gdyński profil na Facebooku w liczbach- ponad 50 tysięcy fanów- 226 konkursów i 1049 nagrodzonych- w rekordowym konkursie (z okazji 40.000 fanów na Facebooku) uczestniczyło 1225 osób Opublikowano: 25.04.2014 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)