Gdyński profil na Facebooku (fanpage) ma 30.000 fanów. Trzydziesto-tysięczny fan dołączył do gdyńskiej społeczności wieczorem w poniedziałek 28 października 2013 r. Gdyński fanpage powstał na Facebooku trzy lata temu (8.10.2010). Ostatni tysiąc fanów przybył w ciągu zaledwie... pięciu dni. Wg co miesięcznych raportów "Fanpage trends", fanpage Gdyni zajmuje czołowe miejsce w rankingach wg interaktywności, wg liczby zaangażowanych oraz średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią". Gdyńskie posty zdobywają co najmniej kilkadziesiąt "lajków" i komentarzy, a rekordowe zdjęcia mają przeszło tysiąc. Najwięcej lajków (ponad 5 tys.) zdobyła burzowa fotografia autorstwa Piotra Daczkowskiego. . Gdyński profil jest jednym z największych samorządowych profili na Facebooku. W 2012 r. Gdynia zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy fanpage instytucji publicznej na Facebooku. Organizatorem konkursu był serwis PUBLICZNI.PL i firma QNT Systemy Informatyczne. Dokonując oceny Jury wzięło pod uwagę następujące kryteria:- aktywność prowadzącej fanpage instytucji, w szczególności związana z zachętami użytkowników do interakcji,- kreatywność w prowadzeniu strony,- umiejętność wykorzystania narzędzi społecznościowych dostępnych w serwisie Facebook.W listopadzie gdyńscy Facebookowicze po raz drugi będą mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach fotograficznych zorganizowanych specjalnie dla nich. Ich tematem będzie Gdyńska Parada Niepodległości. Warsztaty prowadzić będzie artysta fotografik Maurycy Śmierzchalski. Pierwsze warsztaty odbyły się w grudniu 2012 r. 20-osoba grupa fotografowała wówczas świąteczną Gdynię. Z organizowanych dla Facebookowiczów akcji warto także wspomnieć o konkursie, w którym nagrodą była... wizyta na planie serialu "Rodzinka.pl". Tych, którzy jeszcze nie są naszymi fanami, zapraszamy na www.facebook.com/Gdynia. Opublikowano: 30.10.2013 00:00 Autor: Dorota Nelke (11@gdynia.pl)