Co nowego

3. „Gdynia Business Week" zakończony

Zakończyła się trzecia edycja projektu „Gdynia Business Week", który organizowany był w Gdyni dzięki wsparciu stowarzyszenia „Seattle-Gdynia Sister City Association", Foundation for Private Enterprise Education, realizującej podobny program w USA pod nazwą „Washington Business Week" oraz przy współpracy z korporacjami Boeinga i Microsoftu.


Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman JocherBlisko 90 uczniów, zarówno gdyńskich, jak i amerykańskich, pracowało w dziesięcioosobowych grupach tzw. „firmach" pod okiem amerykańskich instruktorów - doświadczonych biznesmenów oraz polskich, a także duńskich nauczycieli języka angielskiego i przedsiębiorczości. W ciągu bardzo intensywnego tygodnia firmy próbowały swoich sił w grze ekonomicznej BizSim, tworzyły własne innowacyjne produkty oraz przygotowywały stoiska na Targi. Wszystko to, aby zachęcić jak największą liczbę tzw. udziałowców do zainwestowania w nowopowstałe przedsięwzięcia. Wspomnianymi udziałowcami byli przedstawiciele trójmiejskich firm o ugruntowanej pozycji na rynku oraz reprezentanci Ambasady USA w Warszawie, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodzieżą uczestniczącą w programie.


„Ten tydzień pokazał mi, co to naprawdę znaczy prowadzić firmę. Nauczyłem się również, że przywództwo to inspirowanie innych ludzi i umiejętne zachęcanie ich do podążania wytyczoną drogą. Cieszę się, że amerykańscy przedsiębiorcy poświęcili nam swój czas i przyjechali do Polski, aby podzielić się z nami swoim doświadczeniem, ale także przekazać nam swoje rady" - mówi Wojtek Bladowski, uczestnik tegorocznego Gdynia Business Week.


Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman JocherPo tygodniowych zmaganiach, w piątek 26 sierpnia 2011 uczniowie wraz z instruktorami i nauczycielami wzięli udział w uroczystym zakończeniu projektu. Ceremonię w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni uświetniła swoją obecnością Minister Edukacji Narodowej Katarzyna Hall. Do udziału w ceremonii zakończenia zaproszeni zostali również rodzice uczestników i dyrektorzy reprezentowanych przez nich szkół.


„Te kilka dni nauczyło mnie wiele o komunikacji między ludźmi. Zrozumiałam, że jeżeli chcę zrozumieć innych, muszę przede wszystkim nauczyć się słuchać. Uświadomiłam sobie też, że mając wrodzone umiejętności przywódcze, czasami warto wycofać się trochę i dać szansę innym. W tym tygodniu postanowiłam, że tak właśnie zrobię. Gdynia Business Week pokazał mi, że można wszystko osiągnąć, jeżeli się wierzy w sukces i nauczy się pokonywać bariery"  - mówi Marta Borkowska, która również wzięła udział w tegorocznej edycji Gdynia Business Week.


Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman JocherUczestnicy warsztatów otrzymali certyfikaty „Gdynia Business Week", a przedstawiciele najlepszych grup uczniowskich, które rywalizowały w czasie trwania programu otrzymali nagrody. Podczas ceremonii, Wiceprezydent Gdyni Ewa Łowkiel wręczyła ponadto medal Prezydenta Miasta Gdyni „Civitas e Mari - tym, którzy odważnie realizują marzenia". Medal ten wręczono firmie, która od trzech lat aktywnie wspiera projekt gdyński, czyli Boeing Commercial Airplanes oraz Boeing International Central and Eastern Europe.

Uczniowie z dumą prezentowali swoje dyplomy przybyłym rodzicom oraz z podekscytowaniem opowiadali o minionym tygodniu. Podkreślali, że poprawili swój angielski, jako że cały projekt prowadzony był w tym języku, rozwinęli umiejętności pracy w grupie oraz nabrali pewności siebie, zwłaszcza przy okazji wystąpień publicznych.


Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman JocherTegoroczny projekt organizowany był pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ambasady USA, przy wsparciu korporacji Boeinga i Microsoftu. Ponadto przedsięwzięcie zostało objęte patronatem medialnym przez Gazetę Wyborczą, Radio Gdańsk oraz portal trojmiasto.pl.


Chociaż Gdynia Business Week 2011 zakończył się, jego tegoroczni uczestnicy nie muszą kończyć swojej przygody z biznesem. Mogą wspólnie wykorzystać swoje nowe doświadczenia i pomysły, przyłączając się do założonego przez absolwentów poprzednich edycji stowarzyszenia „Absolwentów Gdynia Business Week" (e-mail: office@agbw.pl).

Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman Jocher

Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman Jocher

Zakończenie trzeciej edycji projektu „Gdynia Business Week” / fot. Roman Jocher

fot. Roman Jocher

ikona

Najnowsze