Procedura przyjmowania skarg i wniosków
PROCEDURA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA
I KOORDYNOWANIA SKARG I WNIOSKÓW
W PRZEDSZKOLU NR 9
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46)
Rozdział I
Zasady ogólne
1) W Przedszkolu Nr 9 w Gdyni osoba wnosząca skargę lub wniosek przyjmowana jest przez:
a) dyrektora przedszkola - w dniach i godzinach przyjęć interesantów,
b) wicedyrektora przedszkola- w dniach i godzinach przyjęć interesantów,
c) nauczycieli w terminach zgodnych z harmonogramem konsultacji lub wg indywidualnych ustaleń.
2) Rodzice mają prawo zgłaszać uwagi na temat funkcjonowania przedszkola z zachowaniem drogi służbowej: nauczyciel – dyrektor – organ nadzorujący i prowadzący.
3) Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
a) ustnie
b) pisemnie
4) Skargi i wnioski nienależące do kompetencji Przedszkola przekazywane są, po uprzednim zarejestrowaniu, do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.
5) Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.
6) Skargi/wnioski nie zaopatrzone tytułem „skarga”: Informacje zawarte w skardze/wniosku Dyrektor może wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego lub „wniosek” klasyfikuje się jako interwencję, o czym powiadamia się wnoszącego.
7) Dyrektor przedszkola prowadzi rejestr skarg i wniosków. Rejestracja następuje poprzez wpisanie do rejestru skarg i wniosków, nadanie sprawie kolejnego numeru. Ponadto wpisuje termin ich załatwienia, zgodny z kpa.
8) Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg i wniosków sprawuje Dyrektor Przedszkola
Rozdział II
Rozpatrywanie skarg i wniosków.
1) Z wyjaśnienia skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
a) oryginał skargi/wniosku,
b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
c) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi),
d) odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
e) pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.
2) Odpowiedź na skargę/wniosek winna zawierać:
a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
c) faktyczne i prawne (z podaniem podstawy prawnej) uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
d) imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi.
3) projekt odpowiedzi na skargę/wniosek osoba rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, przekazuje do podpisu Dyrektorowi.
4) Pełną dokumentację, po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/wniosek przekazuje się Dyrektorowi, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem w rejestrze skarg i wniosków.
5) W przypadku wydania nauczycielowi/pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę/wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w ust. 4.
6) Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.
7) Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/skargę.
Rozdział III
Terminy
1) Termin rozpatrzenia skargi/wniosku wynosi, z zastrzeżeniem ust. 2, do miesiąca od dnia wpływu.
2) Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków:
a) do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana,
b) do 7 dni należy:
– zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,
– przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodu przesunięcia, jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie,
– zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,
– udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Elżbieta Czykier |
Wprowadził informację: | Anna Kozłowska |
Ostatnio zmodyfikował: | Aneta Pasieka |
Data wytworzenia informacji: | 07.02.2011 |
Data udostępnienia informacji: | 09.02.2011 |
Ostatnia aktualizacja: | 28.09.2018 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
28.09.2018 14:06 | Aktualizacja treści | Aneta Pasieka |
09.02.2011 10:21 | Dodanie informacji | Anna Kozłowska |