Regulamin organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNYPRZEDSZKOLA Nr 15 W GDYNINa podstawie
- ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
& 1
Regulamin organizacyjny określa strukturę wewnętrzną Przedszkola Nr 15 w Gdyni, zasady jego funkcjonowania oraz zakresy i zasady działania wszystkich stanowisk pracy.
& 2
Ilekroć w regulaminie organizacyjnym jest mowa o
- przedszkolu – należy przez to rozumieć Przedszkole Nr 15 w Gdyni,
- dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora Przedszkola Nr 15
- nauczycielach – należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych w Przedszkolu Nr 15,
- specjaliście do spraw księgowości – należy przez to rozumieć księgową ,
- intendencie-kasjerze – określenie pracownika zatrudnionego na tym stanowisku.
- robotnikach gospodarczych – należy przez to rozumieć woźne oddziałow przypisane do poszczególnych oddziałów,
- kucharce – należy przez to rozumieć osobę zajmującą stanowisko szefa kuchni ,
- pomocy kuchennej – należy przez to rozumieć pracownika podlegającego kucharce, wykonującego zlecone przez nią czynności,
- woźnego – dozorcę – należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną na tym stanowisku.
& 3
1. Przedszkole jest wyodrębnionym finansowo i organizacyjnie zakładem budżetowym powołanym przez Radę Miasta Gdyni.
2. Organem prowadzącym przedszkole jest Gmina Miasta Gdyni, która sprawuje nadzór nad jego działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych.
3. Przedszkole mieści się w budynku otoczonym ogrodem na osiedluGdynia Leszczynki,
ul. Lubawska 7.
& 4
1. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w szczególności w zakresie:
a/ wspomagania indywidualnego rozwoju wychowanków, udzielania
pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
b/ umożliwiania dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości
narodowej i religijnej,
c/ sprawowania opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb
oraz możliwości placówki, organizowania opieki nad dziećmi.
d/ współdziałania z rodziną poprzez wspomaganie w wychowaniu dzieci
i przygotowanie ich do podjęcia obowiązku szkolnego.
2. Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w
ramach następujących obszarów:
a/ zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
b/ uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągnięcia sukcesu,
c/ stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie,
d/ rozwijanie wrażliwości moralnej,
e/ kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu : przyrodniczym, kulturowym i technicznym.
f/ rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych przemyśleń oraz przeżyć,
g/ rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
h/ zapewnianie warunków harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA NR 15
& 5
I. Organami przedszkola są:
- dyrektor przedszkola
- rada pedagogiczna
- rada rodziców
II. Strukturę organizacyjną /stanowiskową/ przedszkola stanowią:
1. Kierownictwo – dyrektor oraz zastępca dyrektora przedszkola.
2. Pracownicy pedagogiczni - nauczyciele.
3. Pracownicy administracji :
a/ główna księgowa,
b/samodzielny referent do spraw kadrowych
c/ intendent –kasjer,
4. Pracownicy obsługi :
a/ kucharka,
b/ pomoc kuchenna,
c/ woźne oddziałowe,
d/ robotnik do spraw ciężkich.
& 6
1. Pracownicy przedszkola wymienieni w & 5 p. 2,3 i 4a,c,d podlegają bezpośrednio dyrektorowi, który jest ich pracodawcą
a/ pomoc kuchenna podlega bezpośrednio kucharce
2. Podział zadań na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności zatwierdzone przez dyrektora i przyjęte do realizacji przez pracowników.
3. Struktura zatrudnienia, w tym liczba pracowników jest planowana przez dyrektora w „Projekcie organizacyjnym przedszkola ” na każdy kolejny rok szkolny i zatwierdzana przez organ prowadzący.
& 7
Każdemu pracownikowi powierza się określony zakres obowiązków.1.Do obowiązków nauczyciela należy:
· Odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci zgodnie z obowiązującą w przedszkolu „ Procedurą bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu”
· Rzetelna realizacja zadań związanych z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: opiekuńczą, wychowawczą i dydaktyczna;
· Wspieranie każdego wychowanka w jego rozwoju;
· Dążenie do pełni własnego rozwoju osobowego;
· Kształcenie i wychowywanie dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka;
· Dbanie o kształtowanie u wychowanków postaw moralnych i obywatelskich;
· Współpraca z domem rodzinnym wychowanka w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych; · Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków;
· Prowadzenie dokumentacji zgodnie z określonymi przepisami;
· Doskonalenie swoich kwalifikacji zawodowych;
· Współtworzenie dobrej atmosfery pracy na placówce;
· Przestrzeganie podstawowych zasad BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków. Nauczyciel podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 06 czerwca 1997r.- Kodeks Karny (Dz. U. Nr 88. Poz.553, z póź. zm) Organ prowadzący i dyrektor przedszkola są zobowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszona
2. Do obowiązków pomocy nauczyciela należy:
· spełnianie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków oraz innych wynikających z rozkładu czynności w ciągu dnia,
· pomoc nauczycielce przy karmieniu, ubieraniu i rozbieraniu dzieci,
· zajmowanie się dziećmi wymagającymi natychmiastowej opieki i pomocy,
· wspólnie z nauczycielką dbanie o zdrowie, bezpieczeństwo oraz estetyczny wygląd dzieci,
· pomaganie nauczycielce podczas spacerów, wycieczek i uroczystości przedszkolnych,
· pomoc nauczycielce w przygotowaniu pomocy do zajęć i uroczystości przedszkolnych,
· uczestniczenie w zajęciach z dziećmi, przy których jest wymagana pomoc,
· pomaganie w estetycznym urządzaniu sali,
· utrzymywanie porządku w kącikach zabaw,
· utrzymywanie w czystości i sprawności zabawek oraz odkażanie ich w miarę potrzeb środkami zaleconymi przez sanepid (min. raz w m-cu),
· ścisła współpraca z n-lką i woźną,
· dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci,
· w razie nieobecności woźnej oddziałowej (dowolnego oddziału) nakrywa do posiłków i zmywa naczynia,
· sprawowanie opieki nad dziećmi w razie chwilowej nieobecności n-la,
· ścisłe przestrzeganie postanowień Regulaminu Pracy, przepisów BHP i P.poż.,
· wspólnie z innymi pracownikami przedszkola dbanie o przyjazną atmosferę w pracy,
· przestrzeganie aktualności książeczki zdrowia,
· taktowny i kulturalny stosunek wobec dzieci, rodziców i współpracowników,
· po zakończonej pracy sprawdza stan pomieszczeń i odpowiednio zabezpiecza je,
· zachowuje tajemnicy informacji dotyczących placówki,
· wykonywanie innych czynności zlecone przez dyrektora przedszkola, a wynikających z zajmowanego stanowiska i potrzeb placówki.
· ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za realizację zadań i powierzony sprzęt i mienie placówki,
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
3. Intendent- kasjer:- odpowiada materialnie za magazyn artykułów żywnościowych, gospodarczych oraz środków pieniężnych,- odpowiada za prawidłowe i rzetelne sporządzanie dokumentacji dotyczącej:
· dziennych raportów żywieniowych, czystościowych i gospodarczych,
· księgi inwentarzowej,
· sprawozdań kwartalnych i rocznych,
· zamówień publicznych,
· sprawozdań wynikających z organizacji pracy,
· przestrzeganie tajemnicy służbowej,
· przestrzeganie badań lekarskich,
Do obowiązków związanych z obiegiem pieniędzy należy:
· odprowadzanie pieniędzy do banku w asyście konwoju,
· przestrzeganie terminów odpłatności z konsekwencją płacenia odsetek,
· przechowywanie w kasie pancernej gotówki, rachunków, czeków,
· sprawdzanie zgodności zakupu z rachunkiem,
· pobieranie z banku środków pieniężnych, składanie przelewów, pobieranie wyciągów bankowych, wpłacanie do banku środków pieniężnych, odpowiednie ich zabezpieczenie /w kasie pancernej/,
· przestrzeganie pogotowia kasowego i prawidłowe rozliczanie środków pieniężnych, prowadzenie raportów kasowych,
Do obowiązków dotyczących gospodarki materiałowo- magazynowej należy:
· prowadzenie kartotek magazynowych, księgi inwentarzowej, ewidencji pozaksięgowe
· cechowanie sprzętu numerami inwentarzowymi,
· przygotowanie sprzętu i dokumentów do kasacji i wybrakowań,
· dokonywanie protokołu zniszczeń i przerobu,
· przygotowanie dokumentacji do przeprowadzenia inwentaryzacji majątku przedszkolnego oraz przeprowadzanie inwentaryzacji,
· uzgadnianie sald z księgową,
· zabezpieczenie magazynów przed kradzieżą, pożarem, zniszczeniem,
· zakup i rozliczanie kwartalne biletów jednorazowych przejazdu środkami lokomocji miejskiej,
Do obowiązków związanych z działalnością organizacyjno- gospodarczą należy:
· zaopatrywanie przedszkola w sprzęt, pomoce dydaktyczne, artykuły papiernicze, środki czystości, zapewniające właściwy rytm pracy placówki zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
· troska o stan techniczny budynku,
· branie udziału w zebraniach personelu,
· zapewnienie właściwych warunków BHP i p/ poż. zgodnie z obowiązującymi przepisami,
· wykonywanie innych poleceń dyrektora związanych z funkcjonowaniem placówki,
Do obowiązków związanych z żywieniem dzieci i personelu należy:
· planowanie jadłospisów z kucharką( ew. z wyznaczoną n-lką) zgodnie z obowiązującymi normami i kalorycznością, wywieszanie ich dla rodziców,
· panowanie i organizowanie zakupów, wydawanie do kuchni artykułów spożywczych, wpisywanie ich do dziennika żywieniowego (potwierdzenie podpisem kucharki), prowadzenie z tym związanej całej gospodarki żywieniowej,
· przestrzeganie stawki żywieniowej i terminów przydatności do spożycia artykułów znajdujących się w magazynie, właściwe przechowywanie ich i zabezpieczenie przed zniszczeniem,
· nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kuchni ( przygotowanie i porcjowanie posiłków zgodnie z normami, oszczędnym gospodarowaniem produktami spożywczymi, przestrzeganie czystości, sporządzanie prób żywieniowych),
· nadzór nad prawidłowym porcjowaniem posiłków przez woźne oddziałowe,
· odpowiedzialność za stan sanitarno- epidemiologiczny bloku żywieniowego,
· wdrażanie zasady GMP i GHP w celu stworzenia warunków do wytwarzania żywności bezpiecznej pod względem higienicznym,
· wprowadzenie do placówki systemu HACCP i przestrzeganie jego regulamin.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.4. Do obowiązków głównego księgowego należy:
1.Dokładna znajomość zagadnień związanych z zajmowanym stanowiskiem oraz znajomość obowiązujących w tym zakresie przepisów i zagadnień zewnętrznych i wewnętrznych w szczególności unormowanych Uchwałą Nr 174 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991r w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz badania i zatwierdzania rocznych sprawozdań finansowych, umiejętność stosowania ich w praktyce oraz ścisłe ich przestrzeganie. (Dz.U. Nr 40 z 1991r).
2.Prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
- zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwzowania i kontroli dokumentów w sposób właściwy.
- bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych
· ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe
i prawidłowe rozliczenie osób majątkowo odpowiedzialnych za to
mienie
· prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych
· nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości.
3.Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych
- zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
4.Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji przedszkola.
5.Opracowywanie rocznego planu finansowego przedszkola.
6.Terminowe prawidłowe przygotowywanie list płac dla wszystkich pracowników oraz przekazywanie ich na konto bankowe pracowników
7.Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu i ich analiz.
8.Obliczanie i terminowe przekazywanie do ZUS-u składek, należnych podatków oraz dokumentów ubezpieczeniowych ( zgłoszeniowych, rozliczeniowych i płatniczych) do Urzędu Skarbowego
9.Kierowanie pracą podległych pracowników (kasjer).
10. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora przedszkola, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności :
- zakładowego planu kont
- obiegu dokumentów (dowodów księgowych)
- zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
11. Zapewnienie prawidłowości, terminowości i zgodności sprawozdań liczbowych składanych na zewnątrz przez placówkę.
12. Występowanie do dyrektora przedszkola z wnioskiem o przeprowadzenia kontroli określonych zagadnień, które nie leżą w zakresie działania głównego księgowego.
13. Przestrzeganie przepisów BHP i P.Poż
14. Przestrzeganie dyscypliny pracy przez podporządkowanie się regulaminowi pracy oraz istniejącemu porządkowi.
15. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego, stwarzanie atmosfery spokoju i wspólnego zrozumienia.
16. Przestrzeganie aktualności książeczki zdrowia.
17. Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
18. Wykonywanie innych czynności zaleconych przez dyrektora przedszkola.
19. Złożenie podpisu przez głównego księgowego na dokumencie oznacza że:- sprawdził, iż operacja została uznana przez właściwych rzeczowo pracowników, za prawidłową pod względem merytorycznym
- nie zgłasza zastrzeżeń do legalności operacji i rzetelności dokumentu, w którym operacja ta została ujęta
- posiada środki finansowe na pokrycie zobowiązań wynikających z operacji gospodarczej oraz operacja mieści się w planie budżetu lub planie finansowym
- stwierdził formalno-rachunkową prawidłowość dokumentu dotyczącego tej operacji.
· nieprawidłowości formalno-rachunkowych dokumentu zwraca go właściwemu rzeczowo pracownikowi w celu ich usunięcia
- nierzetelnego dokumentu, lub dokumentu, w którym została ujęta nielegalna operacja gospodarcza lub zobowiązanie nie mające pokrycia w budżecie lub planie finansowy, z wyjątkiem wypadków dopuszczonych w przepisach, odmawia jego podpisania.
- główny księgowy powinien zawiadomić na piśmie dyrektora o odmowie podpisania dokumentu i odmowę tę umotywować.
- wnioskować określenie trybu, według którego mają być wykonane przez inne służby prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz księgowości, kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej,
- żądać od innych służb udzielenia w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień,
- żądać od innych służb usunięcia w wyznaczonym terminie nieprawidłowości.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
5.Do obowiązków woźnej oddziałowej należy:
· utrzymywanie w należytej czystości i pilnowanie porządku w powierzonych jej pomieszczeniach,(szatnia, łazienka, sala 6 latków, górny hol, pomieszczenie intendentki, przed zamknięciem przedszkola utrzymanie porządku w pomieszczenia na parterze)
· ścisłe przestrzeganie postanowień Regulaminu Pracy, BHP i P.poż,
· pranie ręczników, obrusów, firan,
· mycie okien (co najmniej razy w roku), czyszczenie wykładzin (w razie potrzeb), pastowanie podłóg (co najmniej raz w miesiącu),
· pamiętanie o zaopatrzeniu swojej grupy w mydło, papier toaletowy, serwetki stołowe,
· codziennie dezynfekowanie WC,
· zmienianie ręczników minimum 1x w tygodniu,
· dokonywanie drobnej reperacji ręczników,
· utrzymywanie w czystości i sprawności zabawek oraz odkażanie ich w miarę potrzeb środkami zleconymi przez sanepid (min. raz w m-cu),
· rozdawanie posiłków w określonych fartucha i czepku na głowie,
· pełnienie dyżurów w szatni podczas schodzenia i rozchodzenia się dzieci ,
· pomaganie dzieciom w szatni podczas schodzenia się i rozchodzenia,
· pełnienie zastępstwa podczas nieobecności woźnej oddziałowej innej grupy,
· sprawdzanie pomieszczeń przed zamknięciem przedszkola,
· współpracowanie z nauczycielką w całokształcie pracy opiekuńczo- wychowawczej, organizacji przebiegu zajęć, różnych uroczystości,
· pomoc nauczycielce podczas spacerów, wycieczek, ubierania i rozbierania dzieci w szatni i ćwiczeń gimnastycznych, podczas zabaw i zajęć plastyczno- technicznych, pobytu dzieci w toalecie,
· przygotowywanie sali do posiłków oraz przydzielanie porcji zgodnie z przewidywanymi normami żywieniowymi, porządkowanie sali po posiłku,
· zmywanie i wyparzanie naczyń po posiłkach,
· wspólnie z nauczycielką dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci,
· uczestniczenie w naradach, zebraniach i szkoleniach organizowanych w przedszkolu i poza nim,
· taktowny i kulturalny stosunek do dzieci, rodziców i współpracowników,
· dbanie o dobro placówki, ochrona mienia przedszkola i używanie zgodnie z przeznaczeniem,
· wspólnie z innymi pracownikami przedszkola dbanie o przyjazną atmosferę w pracy,
· prowadzenie dokumentacji odpowiedniej dla powierzonego stanowiska – HACCP,
· zamykanie przedszkola wspólnie z n-lką,
· pozostawanie na terenie placówki do chwili odebrania ostatniego dziecka z przedszkola,
· wykonywanie wszelkich innych prac zleconych przez dyrektora przedszkola, a związanych z zajmowanym stanowiskiem i potrzebami placówki.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
6. Kucharka przedszkola obowiązana jest:
1. Przyrządzać zdrowe i higieniczne posiłki.
2. Przyjmować produkty z magazynu, kwitować ich odbiór na wydruku komputerowym,
RW (rozchód wewnętrzny) i dbać o ich racjonalne zużycie.
3. Prowadzić magazyn podręczny.
4. Utrzymywać w stanie używalności powierzony sprzęt kuchenny.
5. Brać udział w ustalaniu jadłospisów.
6. Czuwać nad estetycznym i punktualnym wydawaniem posiłków.
7. Dopilnowywać czystości w kuchni i sprawności pracy personelu kuchennego.
8. Pobierać próbki żywności dla celów sanitarno-epidemiologicznych.
9. Używać sprzęt kuchenny zgodnie z przeznaczeniem.
- Prowadzić dokumentację HACCP w zakresie dotyczącym stanowiska.
- Dbać o dobro dziecka, jego zdrowie, życie i bezpieczeństwo.
- Racjonalnie wykorzystywać surowce i materiały.
- Przestrzegać przepisy BHP i P.Poż.
- Przestrzegać ustalonego czasu pracy i wykorzystywać go w sposób jak najbardziej efektowny, Wykonywać pracę sumiennie i starannie.
- Dążyć do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników i przejawiać w tym celu odpowiednią inicjatywę.
- Przestrzegać dyscyplinę pracy przez podporządkowanie się regulaminowi pracy oraz istniejącemu porządkowi.
- Przestrzegać zasad współżycia społecznego, stwarzać atmosferę spokoju i wspólnego zrozumienia.
- Dbać o dobro placówki, chronić mienie przedszkola i używać je zgodnie z przeznaczeniem, być współodpowiedzialnym za majątek przedszkola.
- Przestrzegać tajemnicy służbowej.
- Zgłaszać dyrektorowi lub intendentowi przedszkola każdą awarię w pomieszczeniach jak również zepsucie się sprzętu.
- Przestrzegać aktualności książeczki zdrowia i badań okresowych.
- Wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające z organizacji pracy w przedszkolu.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
7.Pomoc kuchenna obowiązana jest:
1. Pomagać kucharce w przyrządzaniu posiłków.
2. Utrzymywać w czystości kuchenny sprzęt i powierzone pomieszczenia.
3. Załatwiać zlecone czynności związane z zakupem i dostarczaniem produktów.
4. Pełnić zastępstwo w czasie nieobecności współpracowników
5. Pomagać kucharce w przyrządzaniu posiłków, wypieku ciast itp.
6. Zmywać naczynia kuchenne, garnki wg instrukcji oraz myć lodówkę na polecenie intendentki.
7. Codziennie zmieniać ręczniki i ściereczki.
8. Prać ręczniki, ściereczki kuchenne, fartuchy.
9. Myć kafelki, posadzkę, wc, schody oraz okna w kuchni i na schodach.
- Używać sprzęt kuchenny zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Prowadzić dokumentację HACCP w zakresie dotyczącym stanowiska.
- Dbać o dobro dziecka, jego zdrowie, życie i bezpieczeństwo.
- Racjonalnie wykorzystywać surowce i materiały.
- Przestrzegać przepisy i zasady bhp. i p.poż.
- Przestrzegać ustalonego czasu pracy i wykorzystywać go w sposób jak najbardziej efektywny.
- Wykonywać pracę sumiennie i starannie.
- Dążyć do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników i przejawiać w tym celu odpowiednią inicjatywę.
- Przestrzegać dyscyplinę pracy przez podporządkowanie się regulaminowi pracy oraz istniejącemu porządkowi.
- Przestrzegać zasad współżycia społecznego, stwarzać atmosferę spokoju i wspólnego zrozumienia.
- Dbać o dobro placówki, chronić mienie przedszkola i używać je zgodnie z przeznaczeniem, być współodpowiedzialnym za majątek przedszkola.
- Przestrzegać tajemnicy służbowej.
- Zgłaszać dyrektorowi lub intendentowi przedszkola każdą awarię w pomieszczeniach jak również zepsucie się sprzętu
- Przestrzegać aktualności książeczki zdrowia i badań okresowych.
- Wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające z organizacji pracy w przedszkolu.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
8. Robotnik do spraw ciężkich zobowiązany jest:1. Malować i konserwować sprzęt w ogrodzie i pomieszczeniach przedszkolnych.
2. Racjonalnie wykorzystywać surowce i materiały.
3. Utrzymywać w czystości i porządku piwnicę, budynek gospodarczy i składzik narzędzi.
4. Dbać o estetykę otoczenia przedszkola – wykonywać prace związane z ogrodem:
- grabić jesienią liście na terenie posesji
- zimą usuwać śnieg sprzed przedszkola i dróg prowadzących do niego (teren posesji)
- w okresie wiosny i lata sadzić i pielęgnować kwiaty oraz krzewy, grabić i podlewać ogród, sprzątać taras
- konserwować i malować sprzęt w ogrodzie w okresie wiosennym, zabezpieczyć sprzęt ogrodowy na zimę.
5. Pomagać w zaopatrywaniu przedszkola w artykuły żywnościowe, gospodarcze, chemiczne, papiernicze, zabawki itp.
6. Pełnić dyżur w szatni podczas schodzenia i rozchodzenia się dzieci,
7. Przestrzegać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy przeciwpożarowe.
8. Przestrzegać ustalonego czasu pracy i wykorzystywać go w sposób jak najbardziej efektywny. Wykonywać pracę sumiennie i starannie.
9. Dążyć do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników i przejawiać w tym celu odpowiednią inicjatywę.
10. Przestrzegać dyscypliny pracy przez podporządkowanie się regulaminowi pracy oraz istniejącemu porządkowi.
11. Przestrzegać zasad współżycia społecznego, stwarzać atmosferę spokoju i wspólnego zrozumienia.
12. Dbać o dobro placówki, chronić mienie przedszkola i używać je zgodnie z przeznaczeniem, być współodpowiedzialnym za majątek przedszkola.
13. Przestrzegać tajemnicy służbowej.
14. Zgłaszać dyrektorowi przedszkola każdą awarię w pomieszczeniach jak również zepsucie się sprzętu.
15. Przestrzegać aktualności książeczki zdrowia i badań okresowych.
16. Wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające z organizacji pracy przedszkola.
Pracownik ponosi odpowiedzialność służbową i materialną za prawidłową realizację zadań i obowiązków.
9. Podstawowym obowiązkiem samodzielnego referenta do spraw kadrowych jest:
1. Sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków zgodnie z poleceniami swego
bezpośredniego przełożonego oraz przepisami i zarządzeniami.
2. Przestrzeganie ustalonego czasu pracy.
3. 6Przestrzeganie regulaminu pracy.
4. Przestrzeganie przepisów BHP i P.Poż.
5. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i umiejętności pracy.
6. Ścisłe przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z przepisami.
7. Uzyskiwanie każdorazowo zgody na opuszczenie stanowiska pracy.
8. Należyte gromadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych dokumentów do załatwienia powierzonych spraw.
9. Terminowe rozliczanie się z powierzonych spraw.
- Powiadamianie o wszelkiego rodzaju nadużyciach na szkodę placówki.
- Przestrzeganie podstawowych zasad współpracy.
Uprawnienia:
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników
- przeszeregowanie płacowe wszystkich pracowników
- przygotowanie decyzji dotyczących udzielania urlopów zdrowotnych, wychowawczych,
wypoczynkowych pracowników
- wystawianie świadectw pracy, kart urlopowych i innych zaświadczeń na polecenie dyrektora
- załatwianie spraw związanych z przejściem na emeryturę, udzielanie pomocy w
kompletowaniu dokumentów
- sporządzanie analiz oraz sprawozdań do GUS-u
- przygotowanie decyzji dotyczących nagród jubileuszowych
- prowadzenie kart ewidencji czasu pracy pracowników
- prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich
- dokonywanie w razie potrzeby zmian w formie aneksu w zakresie obowiązków i uprawnień pracowników
- współpraca z Radą Rodziców , zbieranie składek na rachunek K-P, rejestr wpłat, odprowadzanie ich do banku
- współpraca w posiedzeniach komisji dotyczącej spraw socjalnych
- wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikająca z potrzeb placówki
ROZDZIAŁ III
ZASADY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA
& 7
Przedszkole działa w oparciu o następujące zasady :
a/ praworządności,
b/ służebności wobec społeczeństwa,
c/ racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
d/ kontroli wewnętrznej,
e/ podziału zadań między personelem pedagogicznym,
administracyjnym i obsługowym,
f/ wzajemnego współdziałania,
g/ dwuosobowego kierownictwa.
& 8
W wykonywaniu swoich zadań i obowiązków personel przedszkola kieruje się przepisami, które jest obowiązany znać i przestrzegać.
& 9
1.Gospodarowanie powierzonymi środkami odbywa się w sposób celowy i racjonalny.
2. Zakupy i inwestycje realizowane są zgodnie z Ustawą z dnia
10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych ( jednolity
tekst Dz.U nr 72 poz. 644 z 12 czerwca 2002r.)
& 10
1. Kierownictwo polega na obowiązku wykonywania poleceń przełożonych./ wynikających ze służbowego podporządkowania/.
2. Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy specjalisty
ds. księgowości i intendenta-kasjera, samodzielnego referenta do spraw kadrowych którzy ponoszą szczególną odpowiedzialność przed dyrektorem za realizację swoich zadań.
3. Dyrektor współpracuje z radą rodziców i radą pedagogiczną.
4. W razie nieobecności dyrektora przedszkola jego obowiązki przejmuje zastępca dyrektora zaproponowany przez dyrektora i zaakceptowany przez radę pedagogiczną.
ROZDZIAŁ IV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. W Przedszkolu Nr 15 zgodnie z Ustawą funkcjonuje rada rodziców, która działa na podstawie własnego regulaminu
2. Porządek i rozkład czasu pracy pracowników, umożliwiają realizację zadań statutowych, reguluje Regulamin Pracy Przedszkola Nr 15w oparciu o Kodeks Pracy oraz Statut jednostki
3. Obieg dokumentów finansowo- księgowych reguluje instrukcja obiegu dokumentów.
4. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników określają zakresy czynności.
5. Sprawy nie ujęte w Regulaminie Organizacyjnym regulowane są w drodze zarządzeń wewnętrznych.
6. Niniejszy Regulamin organizacyjny Przedszkola Nr 15 w Gdyni obowiązuje od 03.01.2011r
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Ewa Napierała |
Wprowadził informację: | Ewa Napierała |
Ostatnio zmodyfikował: | Ewa Napierała |
Data wytworzenia informacji: | 03.03.2011 |
Data udostępnienia informacji: | 14.11.2012 |
Ostatnia aktualizacja: | 25.05.2022 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
25.05.2022 07:46 | Aktualizacja treści | Ewa Napierała |
22.10.2014 11:12 | Korekta | Ewa Napierała |
14.11.2012 12:51 | Dodanie informacji | Ewa Napierała |