Sesja Nr III z dnia 2006-12-12
PROTOKÓŁ I części III SESJI RADY MIASTA GDYNIGdynia, 12 grudnia 2006 r.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji Rady Miasta,
2. Przyjęcie porządku obrad,
3. Przyjęcie protokołu z I i II sesji Rady Miasta,
4. Projekty uchwał w sprawach:
4.1. zmiany uchwały Nr XLII/977/06 Rady Miasta Gdyni z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
4.2. zmiany uchwały Nr XXXVII/885/05 Rady Miasta Gdyni w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Gdyni na rok 2006 r.;
4.3. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Miasta Gdyni;
4.4. ustalenia stawek podatku od środków transportowych;
4.5. określenia zasad ustalania i poboru opłaty targowej na terenie Miasta Gdyni, a także jej wysokości;
4.6. ustalenia stawek opłaty miejscowej w mieście Gdynia, terminu płatności oraz sposobu jej poboru;
4.7. zmiany uchwały Nr VII/295/99 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz akceptacji wartości punktu dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Miasta Gdyni.
4.8. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Dąbrowa w Gdyni, rejon ulicy Rdestowej;
4.9. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Mały Kack w Gdyni, rejon ulicy Olimpijskiej;
4.10. przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Mały Kack w Gdyni, rejon ulic Wielkopolskiej, Spokojnej i Sopockiej;
4.11. nieodpłatnego nabycia przez Gminę Miasta Gdyni nieruchomości położonej w Gdyni przy ul. Orłowskiej 1;
4.12. wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miasta Gdyni nieruchomości położonej przy ul. Wzgórze Bernadowo;
4.13. wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miasta Gdyni nieruchomości przeznaczonych pod budowę Drogi Różowej etap IV;
4.14. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdyni, położonej przy ul. Buraczanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego;
4.15. przekazania Gdyni – miastu na prawach powiatu nieruchomości położonej w pasie ulicy Nowowiczlińskiej;
4.16 ustalenia składu Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdyni;
4.17 wyznaczenia przedstawicieli do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki”;
4.18. wyboru przedstawiciela Gminy Miasta Gdyni do Stowarzyszenia „Związek Miast i Gmin Morskich”;
4.19. powołania Miejskiej Komisji Wyborczej ds. Wyborów do Rad Dzielnic;
4.20. powołania kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gdyni;
4.21 wyrażenia zgody na zawarcie porozumień pomiędzy Gminą Gdynia a okolicznymi Gminami na współpracę dotyczącą zwrotu kosztów pobytu dzieci – mieszkańców w.w. Gmin – w gdyńskich przedszkolach niepublicznych i publicznym samorządowym oraz dzieci – mieszkańców Gdyni – w przedszkolach niepublicznych lub publicznych niesamorządowych, prowadzonych na terenie tych Gmin.
5. Interpelacje.
6. Informacje.
7. Wolne wnioski.
8. Ustalenie terminu następnej sesji.
9. Zakończenie obrad.
Lista obecności stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Wszystkie materiały związane z przedmiotem obrad stanowią załączniki.
Pełne brzmienie opinii komisji – patrz biuletyn rady stanowiący załącznik.
Przypisy protokolantki pisane są niepogrubioną kursywą.
Wszyscy członkowie Kolegium Prezydenta wzięli udział w obradach.
Ad 1.
Otwarcie sesji ogłosił Przewodniczący Rady Miasta Gdyni, radny Stanisław Szwabski.
Ad 2.
Skarbnik Miasta Gdyni, prof. Krzysztof Szałucki, wniósł o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały występującego pod numerem 4.6, dot. wprowadzenia opłaty od posiadania psów na terenie Miasta Gdyni, jej wysokości, terminu płatności oraz sposobu jej poboru.
Uzasadniając powyższy wniosek skarbnik poinformował, iż przyjęcie proponowanego w projekcie rozwiązania będzie możliwe od 1 stycznia 2008 r. W związku z powyższym nadal obowiązuje uchwała RMG podjęta w przedmiotowej sprawie w listopadzie 2004 r.
Radny Andrzej Kieszek wniósł w imieniu Komisji Statutowej o wprowadzenie do porządku obrad, w trybie nadzwyczajnym, projektu uchwały w sprawie ustalenia składu Komisji Rewizyjnej RMG.
Jak wyjaśniał wnioskodawca, zwłoka w podjęciu uchwały utrudniłaby pracę radzie (m. in. brak możliwości przygotowania wniosku absolutoryjnego za 2006 rok).
Radny Marek Łucyk wniósł w imieniu klubu radnych „Samorządność” o wprowadzenie do porządku obrad 2. projektów uchwał, w sprawach:
- wyznaczenia przedstawicieli do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki”;
- wyboru przedstawiciela do stowarzyszenia Związek Gmin Morskich
Rada Miasta Gdyni wyraziła zgodę na wprowadzenie do porządku obrad wyżej zgłoszonych projektów jednogłośnie: 23 gł. za.
Porządek obrad zmodyfikowany w wyniku przyjętych wyżej zmian i uzupełniony aneksem zawierającym 3 projekty uchwał, o tytułach jak w porządku obrad stanowiącym integralną część niniejszego protokołu, przyjęto jednogłośnie: 23 gł. za.
Ad 3.
Do protokołu II Sesji RMG uwagę wniósł Przewodniczący St. Szwabski: - Relacjonując Państwu uchwałę o dochodach Pana Prezydenta stwierdziłem, że nie ulegają one zmianie i to się zgadza, natomiast podałem też, że pobory stanowią kwotę w wysokości niecałych 10 tys. zł. Chciałbym tę informację sprostować: na skutek waloryzacji wynagrodzenie przekracza kwotę 10 tys. zł.
Jednocześnie Przewodniczący podkreślił: - Doniesienia mówiące, że podnieśliśmy zarobki Prezydenta Miasta Gdyni są niezgodne z prawdą.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący RMG uznał protokoły I i II Sesji RMG za przyjęte.
Ad 4.1.
Projekt przedstawił Wiceprezydent Michał Guć: - Mamy w tym przypadku do czynienia z sytuacją, w której fundusz bardzo późno, bo w listopadzie b.r., poinformował o zwiększeniu środków o 579 tys. zł., którymi mogą dysponować rady powiatów dokonując ich alokacji na potrzeby rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Fakt bardzo późnego podjęcia decyzji oznacza, że nie wszystkie środki uda się wykorzystać, natomiast żeby w ogóle można było cokolwiek wykorzystać, konieczne jest podjęcie przedmiotowej uchwały.
Wiceprezydent poinformował, na jakie cele będą przekazane środki z PFRON-u:
- pozycja 2. – zwiększenie o 210 tys. zł. na przystosowanie lub tworzenie miejsc pracy;
- pozycje 3. i 5. – wzrost wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy oraz na szkolenia i przekwalifikowanie osób niepełnosprawnych – są to środki będące w dyspozycji Urzędu Pracy i tu przesuwamy z jednej pozycji do drugiej 8,5 tys. zł. (tak więc całość środków będących w gestii tego urzędu nie zmienia się – następuje tylko przesunięcie)
- o 140 tys. zł. zwiększa się dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny (pomoc dla osób fizycznych). Zapotrzebowanie na sprzęt jest ciągle bardzo duże, jest więc szansa, że beneficjenci będą mogli wykorzystać środki na ten cel.
- o 103 tys. zł. zwiększy się środki przeznaczane na turnusy rehabilitacyjne
- zwiększenie o 105 tys. zł. na likwidację barier architektonicznych, także dla osób fizycznych
- o 21 tys. zł. zwiększa się środki przeznaczane na warsztaty terapii zajęciowej – jest to zwiększenie liczby miejsc o trzy. Warsztaty prowadzi CARITAS oraz stowarzyszenie PROMYK.
Tak więc kwotę 579 tys. zł. kierujemy na cele realizowane w różnych dziedzinach, natomiast jak będzie z realizacją, będziemy mogli stwierdzić w styczniu.
Wiceprezydent poinformował o błędzie jaki występuje w punkcie 2. uzasadnienia projektu – kwota tam wymieniona winna wynosić 103 tys. zł.
Opinie komisji:
Komisja Samorządności Lokalnej i Bezpieczeństwa- pozytywna
Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Rodziny- pozytywna
UCHWAŁA NR III/20/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Nr XLII/977/06 RMG z dnia 17maja 2006 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.2.
Projektowane zmiany przedstawił – zgodnie z treścią załącznika – Skarbnik Miasta Krzysztof Szałucki.
Wniesiona przez skarbnika autopoprawka wiąże się z podpisaniem umowy na realizację projektu programu „SOCRATES COMENIUS Akcja 1” przez SP Nr 18, w związku z czym dochody ulegają zwiększeniu o 13.940 zł., a wydatki o 6.000 zł. (pełne brzmienie autopoprawki – patrz załącznik do protokołu).
Opinie komisji:
Komisja Strategii i Polityki Gospodarczej (dalej: Komisja Strategii)- pozytywna
Komisja Sportu- pozytywnaKomisja Kultury- pozytywna
Komisja Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (dalej: Komisja Gospodarki Komunalnej)- pozytywna
Komisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywnaKomijsa Oświaty- pozytywnaKomijsa Samorządności Lokalnej i Bezpieczeństwa (dalej: Komisja Samorządności)- pozytywna
Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Rodziny (dalej: Komisja Zdrowia)- pozytywna
UCHWAŁA NR III/21/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVII/885/05 RMG w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Gdyni na rok 2006 została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.3.
Na wstępie prezentacji projektu skarbnik K. Szałucki poinformował o dołączeniu do materiałów syntetycznego zestawienia proponowanych zmian w podatkach (patrz zał.).
Jak dalej informował pan K. Szałucki, stawka podatku od nieruchomości to inaczej stawki w 3. kategoriach majątkowych: od gruntów, od budynków i ich części oraz od budowli.
Skarbnik zwrócił uwagę, iż dynamika przyrostu stawek skorelowana jest ze wskaźnikiem inflacji, z wyjątkiem podatku od gruntów (podpunkt „c”).
Reszta informacji jak w zał.
Prof. K. Szałucki poinformował o autopoprawce odnoszącej się do ust. 2. § 5, zgodnie z którą uchwała wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dz.U. Województwa Pomorskiego.
Opinie komisji:
Komisja Strategii- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywnaKomisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywna
Komisja Zdrowia- pozytywna
UCHWAŁA NR III/22/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Miasta Gdyni została przyjęta: 25/0/1
Ad 4.4.
Prezentujący projekt skarbnik K. Szałucki zwrócił uwagę, iż stawki podatku od środków transportowych zmieniają się albo proporcjonalnie do współczynnika inflacji, albo w ogóle nie ulegają zmianie.
Reszta informacji – p. zał.
Autopoprawka: uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia (pełne brzmienie jak w zał.).
Opinie komisji:
Komisja Strategii- pozytywna
Komisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Komisja Samorządności- pozytywna
Komisja Zdrowia- pozytywna
UCHWAŁA NR III/23/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia stawek podatku od środków transportowych została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.5.
Skarbnik K. Szałucki zwrócił uwagę na dwa elementy przedstawianego projektu: stawki w ramach targowisk oraz poza ich terenem. Charakteryzują się zróżnicowaniem, a ich wysokość zdeterminowana jest strefą, w której odbywa się działalność. Stawki zachowane są na dotychczasowym poziomie. Zakres wzrostu odpowiada tempu inflacji.
Reszta informacji jak w załączniku.
Autopoprawka: uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/24/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie określenia zasad ustalania i poboru opłaty targowej na terenie Miasta Gdyni, a także jej wysokości została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.6.
Projekt przedstawił – zgodnie z treścią załącznika – skarbnik K. Szałucki.
Autopoprawka: uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/25/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia stawek opłaty miejscowej w mieście Gdynia, terminu płatności oraz sposobu jej poboru została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.7.
Projekt przedstawiła wiceprezydent Ewa Łowkiel: - Najniższa wartość punktu dla pracowników placówek oświatowych podniesiona będzie z 3.80 na 4.20. Podjęcie uchwały pozwoli na rozpoczęcie negocjacji w sprawie układu zbiorowego. Nie rozstrzyga to wysokości podwyżki czy w ogóle jej wprowadzenia, ponieważ w budżecie państwa nie jest na razie przewidziana. Faktyczne wprowadzenie podwyżki będzie możliwe z chwilą zarejestrowania układu zbiorowego. Zależy nam, aby podwyżki dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych wprowadzone zostały w jednym czasie.
Opinia Komisji Oświaty- pozytywna
UCHWAŁA NR III/26/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Nr VII/295/99 RMG z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz akceptacji wartości punktu dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych miasta Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.8.
Plan będący przedmiotem projektu przedstawił wiceprezydent Marek Stępa: - Najistotniejszym ustaleniem planu jest przebieg drogi stanowiącej oś komunikacyjną Gdyni Zachód, łączącej ulicę Chwarznieńską z ulicą Chwaszczyńską. Jej przebieg od strony ulicy Chwarznieńskiej ustalony jest w dwóch planach. Przebieg przez dolinę rzeki Kaczej objęty jest odrębnym planem i planem objęty jest odcinek południowy drogi prowadzący do ulicy Rdestowej. Cała droga jest więc planistycznie przygotowana. Dla jej realizacji chcemy pozyskać środki UE.
Drugim zasadniczym ustaleniem jest sposób zagospodarowania terenu targowiska, które funkcjonuje tutaj już od pewnego czasu, co od strony zagospodarowania przestrzennego nie było usankcjonowane. Przedmiotowy plan to sankcjonuje, a jednocześnie narzuca zasady zagospodarowania, które mają na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania tego typu usług i brak ich uciążliwości dla sąsiadów.
W ustaleniach planu występują też tereny objęte ochroną jako zespoły leśne.
Plan podlegał wszystkim niezbędnym prawnie uzgodnieniom i wyłożony był do publicznego wglądu. Uwagi wniesione w wymaganym czasie zostały rozpatrzone. Tak więc sprawy proceduralne zostały dopełnione.
Opinie komisji:
Komisja Strategii- pozytywna
Komisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywnaKomisja Samorządności- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Radny Marcin Wołek stwierdził na wstępie, iż cieszy się, że tak duża liczba młodych gdynian obserwuje przebieg sesji (uwaga odnosząca się do gości obserwujących obrady z loży sali obrad), po czym przechodząc do meritum oświadczył: - Bardzo się cieszę z tego planu. W lipcu 2004 roku, w ramach pracy naszej komisji poprzedniej kadencji, wizytowaliśmy targowisko, które było wówczas przedmiotem gorących sporów na linii miasto - województwo. Cieszę się, że zasady jego funkcjonowania zostaną usankcjonowane planem, który finalizuje długą pracę. Dziękuję naszym służbom za wytrwałość i konsekwencję. Drugim istotnym elementem tego planu jest kontynuacja działań związanych z propagowaniem rozwoju komunikacji rowerowej. Uważam to za dobry prognostyk na przyszłość.
UCHWAŁA NR III/27/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Dąbrowa w Gdyni, rejon ulicy Rdestowej została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.9.
M. Stępa- przedmiotowy plan jest odpowiedzią na potrzebę rozbudowy stadionu piłkarskiego celem przystosowania do rozgrywek meczowych zgodnie z wymogami europejskiej federacji piłki nożnej łącznie z rozgrywkami półfinałowymi pucharów oraz narodowych reprezentacji w kategorii do lat 23. Okazało się, że zmieszczenie stadionu w dotychczasowym przebiegu linii kolejowej i ulicy Olimpijskiej nie jest możliwe i dlatego w planie proponowany jest inny przebieg ulicy Olimpijskiej – jest to przesunięcie na zachód. W ten sposób możliwe będzie zmieszczenie poszerzonego stadionu i zlokalizowanie placów wybiegowych tak, aby wychodzący kibice nie wchodzili bezpośrednio w pas jezdni. Proponowane zmiany pozwolą na aplikowanie o środki UE. Plan przewiduje przebudowę ulicy Olimpijskiej, przebudowę wiaduktu w ciągu ulicy Stryjskiej, budowę pieszej kładki nad torami kolejowymi, która umożliwi dotarcie do stadionu kibicom z Redłowa, Wzg. Św. Maksymiliana i części Śródmieścia. Może to skutkować mniejszą liczbą osób docierających do tego obiektu środkami mechanicznymi, a jest to istotne z uwagi na ukształtowanie terenu. Jest tam przewidziany parking i teren pod usługi, który obecnie stanowi własność Fundacji Gospodarczej. Fundacja realizuje m. in. funkcję miasteczka zawodów, gdzie mieszkańcy mogą uzyskiwać dodatkowe kwalifikacje. Odbywają się tam targi pracy i inne, tego typu przedsięwzięcia.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/28/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Mały Kack w Gdyni, rejon ulicy Olimpijskiej została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za
Ad 4.10
M. Stępa- jest już pora na rozpoczęcie planowania w przedmiotowym rejonie, jeśli chcemy uzyskać efekt w 2008 r., jak to założyła Rada Miasta Gdyni w podjętej uchwale.
Reszta informacji jak w zał.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/29/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Mały Kack w Gdyni, rejon ulic Wielkopolskiej, Spokojnej i Sopockiej została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.11
Jak poinformował na wstępie przedstawiający projekt wiceprezydent Bogusław Stasiak, w uzasadnieniu projektu przedstawiona jest historia stanu prawnego przedmiotowej nieruchomości.
Jak zwrócił uwagę wiceprezydent, realizowany obecnie plan zagospodarowania przestrzennego znosi funkcję mieszkaniową co, zważywszy na charakter przedmiotowego terenu, jest oczywiste.
Projekt dotyczy nieodpłatnej komunalizacji przedmiotowej nieruchomości na rzecz gminy.
Reszta informacji jak w zał.
Opinie komisji:
Komisja Strategii- pozytywna
Komisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywna
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
UCHWAŁA NR III/30/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nieodpłatnego nabycia przez Gminę Miasta Gdyni nieruchomości położonej w Gdyni, przy ul. Orłowskiej 1 została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.12
B. Stasiak- na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej padło pytanie dotyczące właścicieli. Wypis z rejestru złożyłem w Prezydium i można się z nim zapoznać.
Przechodząc do meritum wiceprezydent stwierdził: - Potrzebne jest połączenie drogowe w obrębie ulicy Parkowej i na potrzeby realizacji powiązań komunikacyjnych nabywamy nieruchomości, bo w tym rejonie chcemy stworzyć sieć komunikacyjną. Sąsiednia nieruchomość to własność osób fizycznych. Działki 224 i 223 powstały z podziałów działki nr 18.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/31/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miasta Gdyni nieruchomości położonej przy ul. Wzgórze Bernadowo została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.13
Projekt przestawił wiceprezydent B. Stasiak: - Trwają obecnie procedury przetargowe w związku z realizacją inwestycji Droga Różowa. Oczywiście musieliśmy uzyskać od właściciela gruntu, czyli od PKP, zgodę na nasze prawo do dysponowania gruntem. Takie prawo otrzymaliśmy. Równolegle porządkujemy stany formalno – prawne. Rozliczenie nabycia nieruchomości od PKP nastąpi saldem naszych zobowiązań i wierzytelności z tytułu ordynacji podatkowej. Należność podatkowa PKP w roku 2006 wynosi ok. 1 067 000 zł. Rozliczamy się a konto tych należności przy zastosowaniu transakcji terenowo – prawnych. Tak też będzie w przedmiotowym przypadku – nieruchomość zostanie wyceniona, określona zostanie wartość użytkowania wieczystego, które nabywamy i w ten sposób wzajemne salda zostaną rozliczone.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/32/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miasta Gdyni nieruchomości przeznaczonych pod budowę Drogi Różowej Etap IV została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.14
Projekt przedstawił –zgodnie z treścią załącznika – wiceprezydent B. Stasiak.
Sprzedaż w formie licytacji ustnej.
Wiceprezydent wyjaśnił, dlaczego w tekście projektu, przy określeniu wielkości powierzchni występuje słowo: „około”: - Najpierw są podejmowane – jeśli rada wyrazi taką wolę – czynności związane ze zbyciem danej nieruchomości, a następnie mają miejsce uzgodnienia szczegółowe pociągające za sobą określone koszty, np. podziałów geodezyjnych. W przedmiotowym przypadku taki podział też nastąpi po podjęciu uchwały i uwzględniać będzie przebieg oraz modernizację ulicy Buraczanej.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/33/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdyni, położonej przy ul. Buraczanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego została przyjęta jednogłośnie: 26 gł za.
Ad 4.15
B. Stasiak- takie czynności jak w przedmiotowym projekcie będą miały miejsce przy szeregu uchwał, jakie rada będzie podejmować, ponieważ sprawy terenowo – prawne są związane z tytułem prawnym i charakterem dróg.
Wiceprezydent wyjaśnił znaczenie zapisów geodezyjnych (1.4226 – 1 ha 42,26 m kw.).
Reszta informacji jak w zał.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR III/34/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przekazania Gdyni – miastu na prawach powiatu nieruchomości położonej w pasie ulicy Nowowiczlińskiej została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.16
Projekt przedstawił radny Andrzej Kieszek – zgodnie z treścią załącznika.
Radny poinformował ponadto, iż w skład Komisji Rewizyjnej wejdą przedstawiciele wszystkich klubów RMG – proponowany skład jest efektem klubowych uzgodnień.
UCHWAŁA NR III/35/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia składu Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.17
Projekt – zgodnie z treścią załącznika – przedstawił radny Marek Łucyk.
UCHWAŁA NR III/36/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyznaczenia przedstawicieli do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki” została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.18
Projekt przedstawił radny Marek Łucyk – zgodnie z treścią zał.
UCHWAŁA NR III/37/05 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyboru przedstawiciela Gminy Miasta Gdyni do Stowarzyszenia „Związek Miast i Gmin Morskich” została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za.
Ad 4.19
Naczelnik wydziału organizacyjnego Mariusz Szpaczyński- w roku 2004 zaszły zmiany w zasadach i trybie wyborów do Rad Dzielnic, w związku z czym konieczne jest powołanie Miejskiej Komisji Wyborczej w oparciu o nową podstawę prawną.
Naczelnik M. Szpaczyński zwrócił uwagę na błąd (autopoprawka)w uzasadnieniu projektu prostując, iż winien tam być przywołany § 10 (w miejsce paragrafów 13 i 14).
Naczelnik przypomniał ponadto, iż Prezydent zarządził wybory do Rad Dzielnic wyznaczając ich termin na 4 marca i ustalając jednocześnie kalendarz wyborczy.
Reszta informacji – patrz załącznik.
Opinia Komisji Statutowej- pozytywna
UCHWAŁA NR III/38/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie powołania Miejskiej Komisji Wyborczej ds. wyborów do Rad Dzielnic została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.20
Kandydatkę do objęcia stanowiska kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, panią Małgorzatę Kędziora, przedstawił Prezydent Wojciech Szczurek: - Jest absolwentką III L.O., ukończyła wydział prawa i administracji UG. W latach 1982 – 1992 pracowała w Izbie Morskiej, w latach 1978 – 1981 w sądzie rejonowym. Od roku 1993 pracuje w urzędzie gdyńskim, w wydziale organizacyjnym. Należy do osób bardzo blisko ze mną współpracujących. Dysponuje wybitną wiedzą prawniczą, była odpowiedzialna za wszystkie sprawy interwencyjne. Jest osobą bardzo wrażliwą, kulturalną i taktowną, a te cechy na tym stanowisku są szczególnie pożądane. Jestem przekonany, że pani Małgorzata Kędziora jest osobą świetnie przygotowaną do piastowania tego stanowiska, wymagającego z jednej strony dużej wiedzy prawniczej, a z drugiej delikatności i subtelności.
Opinie komisji:
Komisja Zdrowia- pozytywnaKomisja Statutowa- pozytywna
UCHWAŁA NR III/39/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie powołania kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 4.21
Jak informowała wiceprezydent Ewa Łowkiel, do obowiązującej już uchwały dopisuje się gminę Puck.
Wiceprezydent wyjaśniła, iż dopisanie w/w gminy konieczne jest z uwagi na korzystanie z placówki puckiej przez jedno gdyńskie dziecko. Podjęcie uchwały umożliwi Prezydentowi Miasta Gdyni podpisanie porozumienia, będącego następnie podstawą do przekazania stosownej dotacji stanowiącej zwrot kosztu pobytu dziecka w placówce Pucka.
Opinia Komisji Oświaty- pozytywna
UCHWAŁA NR III/40/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień pomiędzy Gminą Gdynia a okolicznymi Gminami na współpracę dotyczącą zwrotu kosztów pobytu dzieci – mieszkańców ww. Gmin – w gdyńskich przedszkolach niepublicznych i publicznym niesamorządowych oraz dzieci – mieszkańców Gdyni – w przedszkolach niepublicznych lub publicznych niesamorządowych prowadzonych na terenie tych Gmin została przyjęta jednogłośnie: 27 gł. za.
Ad 5.
Przewodniczący St. Szwabski powitał obserwującą obrady panią Krystynę Pajurę - członka Zarządu Województwa Pomorskiego, byłą radną RMG.
Przewodniczący St. Szwabski poinformował, iż na jego ręce nie wpłynęły interpelacje.
Ad 6.
Stanisław Szwabski- został już przygotowany harmonogram prac nad budżetem. Jest on tak skonstruowany, aby zaopiniowanie projektu budżetu było możliwe do 4 stycznia. Uwagi komisji będą wówczas rozpatrzone przez Prezydenta do 11 stycznia, a następnie komisje odniosą się do ostatecznej wersji. Proszę przewodniczących komisji o porozumienie się z biurem rady i ustalenie terminów umożliwiających obecność skarbnika i właściwych członków Kolegium Prezydenta na posiedzeniu każdej komisji.
Wiceprzewodniczący Jerzy Miotke poinformował o uroczystościach, jakie odbędą się w Gdyni w związku z rocznicą wprowadzenia stanu wojennego oraz wydarzeń grudniowych w 1970 r.
Ad 7.
Przewodniczący St. Szwabski złożył wszystkim radnym życzenia świąteczne: - Niech te święta będą dla wszystkich okresem spokoju, radości, pogody. Niech się spełnią wszystkie życzenia związane z narodzeniem się Chrystusa.
Prezydent Wojciech Szczurek wniósł o zarządzenie 10-minutowej przerwy celem – jak wyjaśniał – skonsultowania się z radcami prawnymi co do kwestii wprowadzenia zmian do uchwały budżetowej, w związku ze spodziewaną decyzją pani minister Gęsickiej. Decyzja ta może skutkować koniecznością wprowadzenia zmian na poziomie działów budżetowych, a na to jest potrzebna uchwała RM.
Po konsultacjach odbytych – jak informował po przerwie Prezydent Wojciech Szczurek – z radcami prawnymi, skarbnikiem miasta i członkami Kolegium zdecydowaliśmy o konieczności zarządzenia przerwy w obradach rady i odbycie dalszej ich części w grudniu b.r. (II część przedmiotowej sesji). Formuła przerwy w obradach spowoduje, iż nie będzie konieczne powtarzanie procedury związanej ze zwoływaniem sesji.
Prezydent zaproponował termin II części Sesji RMG: 20 grudnia b.r.; godz. 16.
Prezydent Wojciech Szczurek zwrócił się z wnioskiem do Przewodniczącego Prezydium o zarządzenie przerwy w obradach.
St. Szwabski- niepodjęcie czynności przez radę związanych z modyfikacją wieloletniego planu inwestycyjnego, co wiąże się z owymi zmianami, byłoby zagrożeniem dla „skonsumowania” środków europejskich.
W. Szczurek- zmianę w budżecie, która będzie się wiązała z jutrzejszą decyzją, można wprowadzić w drodze zarządzenia Prezydenta, ale w tym wypadku wiąże się ona z modyfikacją wieloletniego planu inwestycyjnego, a to wymaga uchwały rady. Nie chcemy ryzykować opóźnień w tym względzie, bo dotyczy to Trasy Kwiatkowskiego i stąd wniosek o zarządzenie, z powodów formalnych, przerwy w obradach.
Przewodniczący St. Szwabski zarządził przerwę w obradach III Sesji Rady Miasta Gdyni do 20 grudnia b.r.
Radny Marcin Wołek poinformował w swoim i radnego Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego imieniu, iż wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Strategii odbędzie się po zakończeniu II części III Sesji RMG.
Ad 8.
Termin kolejnej Sesji RMG: 24 stycznia 2007 r.; godz. 12.
Przewodniczący RMG poinformował, iż czwarta środa miesiąca będzie zwyczajowym terminem zwoływania Sesji RMG.
Ad 9.
Przewodniczący RMG, dr Stanisław Szwabski, ogłosił zamknięcie I części obrad RMG.
Na podstawie stenogramu opracowała i zredagowała:
Zofia Wnuczko
PROTOKÓŁII CZĘŚCI III SESJI RADY MIASTA GDYNI
Gdynia, 20 grudnia 2006 r.
Porządek obrad :
4.22. Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Rady Miasta Gdyni Nr XXXVII/885/05 w sprawie uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2006.
5. (c.d.). Interpelacje.
6. (c.d.). Informacje.
7. (c.d.). Wolne wnioski.
8. Ustalenie terminu następnej sesji.
9. Zakończenie obrad.
Lista obecności oraz materiały stanowiące przedmiot obrad stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 4.22
Skarbnik Miasta Gdyni Krzysztof Szałucki wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w spr. zmiany uchwały dot. uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2006.
Projekt uchwały w spr. zmiany Uchwały RMG Nr XXXVII/885/05 ... wprowadzono przy jednogłośnej akceptacji obecnych radnych: 22 gł. za.
Uzasadniając wprowadzenie przedmiotowego projektu pod obrady rady profesor K. Szałucki wyjaśniał: - Zmiany są wynikiem trwania realizacji inwestycji w zakresie budowy 2. dróg: ul. Janka Wiśniewskiego i Trasy Kwiatkowskiego. Zmiany związane są z podpisaniem aneksu o finansowaniu owych inwestycji ze środków UE. Kwestia ta związana jest z następującymi faktami: rozstrzygnięte zostały przetargi na budowę w/w dróg, a prace jakie będą w wyniku tych przetargów realizowane nie są ujęte w harmonogramie.
Prosząc o dokonanie zmiany (jak w projekcie stanowiącym załącznik) skarbnik zastrzegł, iż przesunięcia wymienionych środków dotyczą następnych lat. – Jest to więc tylko przeniesienie w czasie, a nie zmniejszenie środków w ogóle – podkreślał pan K. Szałucki.
Po przekazaniu informacji zawartych w uzasadnieniu (patrz załącznik), skarbnik miasta wyjaśnił, dlaczego występuje różnica między stroną przychodową a rozchodowo – wydatkową: reszta środków wyłożona zostanie z dochodów własnych Miasta, które nie ulegają zmianie. – My tylko prosimy o zmniejszenie części dochodowej w tej części, która związana jest ze środkami UE lub środkami Zarządu Portu Gdynia . Efekty zmian wykazane są w załączniku nr 3, gdzie środki, o których mowa, przenieśliśmy z roku 2006 na rok 2007 w podstawowej części, a środki w wysokości 12 mln. zł. przeniesione zostaną na rok 2008.
UCHWAŁA NR III/41/06 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Rady Miasta Gdyni Nr XXXVII/885/05 w sprawie uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2006 została przyjęta jednogłośnie /25/.
Ad 5 (c.d.).
St. Szwabski- co prawda przedmiotowy punkt jak i kolejne zostały zrealizowane podczas I części sesji, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby do nich wrócić.
Przewodniczący RMG poinformował o wpłynięciu jednej interpelacji – radnego Mariusza Bzdęgi.
Radny M. Bzdęga odczytał treść interpelacji w sprawie I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni: - Szanowny Panie Prezydencie! Wydarzenia z ostatnich tygodni postawiły pod znakiem zapytania przyszłość I ALO, placówki, która od 1948 roku wpisuje się w historię Naszego miasta. Po sprzedaży przez ZG ZNP zabytkowego zespołu pałacowo – parkowego uczniowie, rodzice i nauczyciele wciąż nie wiedzą, jaki los spotka ich szkołę. Dlatego uprzejmie proszę o udzielenie mi odpowiedzi na następujące pytania:
- Do grudnia tego roku wszyscy byliśmy przekonani o prawie pierwokupu przez Gminę Miasta Gdyni budynku I ALO. Kto jest odpowiedzialny za wprowadzenie opinii publicznej w błąd? Dokładnie jakie przepisy uniemożliwiają wykonanie prawa pierwokupu?
- Pomysł sprzedaży przez ZG ZNP zespołu pałacowo – parkowego przy ulicy Folwarcznej 2 znany jest Gminie Miasta Gdyni od lat. Czy przez ten okres rozważano możliwość przeniesienia szkoły w inne miejsce? Jeżeli tak, to w jakie?
- Kiedy zostanie podjęta decyzja o przyznaniu szkole nowej siedziby?
- Czy Gmina Miasta Gdyni jest w stanie zagwarantować uczniom i ich rodzicom, że nowa siedziba szkoły będzie spełniać wszelkie niezbędne standardy i będzie zlokalizowana w niewielkiej odległości od dotychczasowego miejsca jej funkcjonowania?
/oryginał pisma stanowi zał./
Do treści interpelacji odniosła się wiceprezydent Ewa Łowkiel zapewniając na wstępie: - Nie ma żadnego zagrożenia dla bytu tej placówki, jest to bowiem szkoła o długiej tradycji i wysokich wynikach nauczania.
Odnosząc się do kwestii pierwokupu pani E. Łowkiel poinformowała, iż brak prawa pierwokupu wynika z faktu, że do aktu notarialnego, którego Miasto nie sporządzało tylko ZNP, nie wpisano informacji, iż budynek, w którym obecnie mieści się liceum, został wpisany do rejestru zabytków. – Podejrzewam, że przyczyna tkwi w tym, iż wpis ten został dokonany przed wojną, w latach 30.
Wiceprezydent po raz kolejny zapewniła, iż w trakcie przygotowania są procedury związane z przeniesieniem szkoły do innego budynku, po czym oświadczyła: - Szczególność tej operacji wymaga, aby na razie nie wzburzać opinii publicznej. Proszę spokojnie poczekać. Stoimy obecnie przed dylematami związanymi z niżem demograficznym i koniecznością racjonalizowania wydatków. Jak budować sieć przy stosowaniu zasady wolnego wyboru szkoły, a jednocześnie racjonalnie gospodarować mieniem znajdującym się w posiadaniu Miasta? Los jednej szkoły może się wiązać z losem innej szkoły i wszystko to trzeba spokojnie przeanalizować. Jesteśmy zobowiązani do informowania przede wszystkim rodziców i uczniów o podejmowanych decyzjach. Jeśli śledzicie Państwo sposób kształtowania przez nas sieci, to z pewnością zauważyliście, że nigdy nie narażamy uczniów na gwałtowne zmiany. Zawsze robimy to w drodze procedury wygaszania po to, aby racjonalnie tworzyć sieć, przede wszystkim chroniąc przy tym interes dziecka.
Radny Ireneusz Bekisz zapytał, czy może w przedmiotowej sprawie zabrać głos.
St. Szwabski- w tym punkcie dyskusja nie jest przewidziana.
Ad 6 (c.d.).
Stanisław Szwabski- Pani redaktor Katarzyna Fryc złożyła na moje ręce i na ręce przewodniczących klubów PO i PiS wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców Gdyni. Stanowią one w efekcie zestawienie najważniejszych potrzeb inwestycyjnych z punktu widzenia mieszkańców. Każdy z klubów radnych otrzymał taką syntetyczną informację będącą wynikiem inicjatywy „Gazety Morskiej”.
Przewodniczący RMG poinformował także o terminie złożenia kwiatów przy pomniku przy ul. 10 Lutego, z tytułu przypadającej 30 grudnia rocznicy urodzin Eugeniusza Kwiatkowskiego.
Radny St. Szwabski poinformował o spotkaniu opłatkowym z Ojcem Janem, proboszczem Franciszkanów, z parafii Św. Antoniego w Gdyni, jakie odbędzie się po zakończeniu przedmiotowych obrad RM.
Przewodniczący przypomniał radnym o konieczności złożenia do końca tygodnia oświadczeń majątkowych.
Ad 7.
Wolnych wniosków nie zgłoszono.
Ad 8. – patrz protokół I części Sesji RMG
Ad 9.
Przewodniczący RMG, dr Stanisław Szwabski, ogłosił zamknięcie obrad II części III Sesji.
Na podstawie stenogramu opracowała i zredagowała:
Zofia Wnuczko
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Anuszek |
Wprowadził informację: | Katarzyna Manikowska |
Data udostępnienia informacji: | 31.12.2006 |