Wydawanie zaświadczeń ze zbiorów meldunkowych (w tym o zameldowaniu i wymeldowaniu)

Miejsce Urząd Miasta Gdyni

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności i Meldunków
Adres: Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia
Numer pokoju: 60

W godzinach: 08:00 - 16:00
W dniach:
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00
w soboty od 8:00 do 14:00

Numer telefonu:
58 668-87-29
58 668-87-30
58 668-87-27

Fax: 58 668-87-67
E-mail: ref.ewidencji_ludnosci@gdynia.pl
Wymagane dokumenty:
  • wniosek do pobrania poniżej lub w pok. 60
  • dowód osobisty lub paszport (do wglądu)
Sposób załatwienia sprawy:
  • wydanie zaświadczenia
  • zaświadczenie można odebrać osobiście w pok. 60 lub może zostać doręczone za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy)
Opłaty:
  • 17 zł. Opłatę skarbową należy wnosić w kasie Urzędu Miasta na podstawie dyspozycji do kasy wystawionej przez pracownika referatu przy przyjęciu wniosku lub na rachunek organu podatkowego: PKO Bank Polski S.A. nr konta 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065. W przypadku dokonywania przelewu w tytule wpłaty należy podać: a) informację, że jest to opłata skarbowa, b) sprawę, w której wnoszona jest opłata
  • zwolnione z opłat skarbowych są zaświadczenia wydawane celem złożenia wniosku o rekompensatę za mienie zabużańskie, a także w celu przedłożenia m.in. w Wydziale  Spraw Społecznych, Powiatowym Urzędzie Pracy, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej itp.
Czas załatwienia sprawy: do 7 dni od daty złożenia wniosku
Tryb odwoławczy: brak
Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2017r., poz.657 j.t.)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2016r., poz. 23 j.t.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r. poz. 1827 j.t.)
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007r. Nr 187, poz. 1330)
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (Dz.U. z 2015r. poz. 1290 j.t.)
Inne informacje:
  • o zaświadczenie takie może wystąpić tylko osoba chcąca uzyskać potwierdzenie swoich danych bądź jej pełnomocnik (dane osób trzecich – patrz karta usługi „Udostępnianie danych osobowych”)
  • opłatę skarbową należy wnieść z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia
  • w przypadku, gdy zaświadczenie nie zostanie wydane można złożyć wniosek o zwrot opłaty skarbowej
  • istnieje możliwość złożenia wniosku w Kancelarii Ogólnej w holu głównym na parterze od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-17:00; wniosek ten będzie przekazany do Referatu Ewidencji Ludności i Meldunków celem rozpatrzenia
Druki:

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Gdyni
Odpowiedzialny za treść: Iwona Neubert-Michalak
Wprowadził informację: Małgorzata Lejko
Ostatnio zmodyfikował: Małgorzata Lejko
Data wytworzenia informacji: 18.05.2017
Data udostępnienia informacji: 18.05.2017
Ostatnia aktualizacja: 04.07.2017
Data aktualizacji Czynność Osoba
04.07.2017 11:47 Korekta Małgorzata Lejko
28.06.2017 09:04 Korekta Michał Kowalski
28.06.2017 09:04 Korekta Michał Kowalski
01.06.2017 13:43 Aktualizacja treści Małgorzata Lejko
01.06.2017 12:46 Aktualizacja treści Małgorzata Lejko
29.05.2017 10:53 Aktualizacja treści Małgorzata Lejko