1291 (1091) 2017-09-22 - 2017-09-28

Przyjazny Urząd – mamy na to certyfikat!

Rekordowa w Polsce liczba urzędowych spraw, które załatwimy on-line, okienka otwarte popołudniami i w soboty, przyjazna obsługa. To między innymi za to gdyński Urząd Miasta otrzymał miano „Przyjaznego Urzędu”. Wręczenie statuetek odbyło się podczas gali finałowej konkursu w pałacu Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnej 19 września.

To już kolejny raz, kiedy Urząd Miasta Gdyni zdobywa laury w dziedzinie dobrego zarządzania. Najnowszym osiągnięciem jest wygrana w Ogólnopolskim Konkursie o Znak Jakości „Przyjazny Urząd”. Jego organizatorem jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości z Katowic. Kapituła, w której skład wchodzą eksperci i naukowcy, postanowiła wyróżnić gdyński Urząd za „ciągłą chęć podnoszenia standardów jakościowych i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta”.

Konkurs adresowany jest do jednostek sektora publicznego, np. urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast czy pracy. Nagradza placówki, gdzie wysoka jakość obsługi, profesjonalizm oraz kultura pracy to główne zasady, jakimi kierują się ich pracownicy. Równie ważnym kryterium oceny jest wdrażanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które usprawniają obsługę klienta.

Gdyński Urząd Miasta spełnia wszystkie te warunki – komentował jego dyrektor, Jerzy Zając po odebraniu wyróżnienia. – Jako jeden z nielicznych w Polsce jest dostępny dla mieszkańców w dni robocze aż do godziny 18.00 oraz w każdą sobotę. Można w tym czasie załatwić sporo najpopularniejszych spraw – zarejestrować samochód, odebrać prawo jazdy czy dowód osobisty. Mocno skupiamy się także na uzupełnianiu naszej działalności nowoczesnymi technologiami. Dlatego też, jako pierwsi w Polsce, uruchomiliśmy Wirtualnego Urzędnika, który ułatwia dostęp do informacji o usługach świadczonych przez nasz urząd. Klika lat temu wdrożyliśmy też platformę Cyfrowy Urząd. Dzięki niej, za pomocą Internetu i nie wychodząc z domu, załatwimy on-line największą w Polsce ilość spraw urzędowych – tłumaczy.

Sala Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miasta Gdyni

Cyfrowy Urząd pozwala na złożenie 174 formularzy w różnych urzędowych sprawach, a Wirtualny Urzędnik tylko w tym roku przeprowadził niemal 2 tysiące rozmów i odpowiedział na prawie 4 tysiące pytań. Gdyński urząd, jako jeden z pierwszych w kraju, uruchomił też możliwość potwierdzania tzw. profili zaufanych, które w kontakcie z administracją publiczną (np. urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych czy urzędami miast) zastępują podpisy elektroniczne. W samym 2017 roku w Gdyni potwierdzono 1358 takich profili. W każdą sobotę zaś – już osobiście – w Sali Obsługi Mieszkańca urzędnicy przyjmują średnio ponad 300 osób.

Wyróżnienie w konkursie „Przyjazny Urząd” służy budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji i kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi. Ideą projektu jest nie tylko nagradzanie uczestników, ale przede wszystkim obiektywna i rzetelna ocena wprowadzonych w urzędach rozwiązań organizacyjnych i informatycznych.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona