W plebiscycie przygotowanym przez Portal Komunalny czytelnicy zadecydowali – to Gdynia najlepiej radzi sobie z bałaganem, który w polskich miastach powodują niechlujne reklamy.W zestawieniu uwzględniono 5 miast, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami w porządkowaniu reklamowego chaosu. Pierwsze miejsce w rankingu i 58% wszystkich głosów zdobyła Gdynia. Na drugim miejscu uplasowała się Bielsko-Biała (36% głosów), a następnie Warszawa (3% głosów). Poznań i Częstochowa znalazły się poza podium. W sumie w głosowaniu wzięło udział 421 osób.Jak napisano w werdykcie: Gdynia od dawna prowadzi świadomą i rozsądną politykę reklamową, która sprawia, że (…) chaos reklamowy w Gdyni nie jest tak dokuczliwy jak w innych polskich miastach. Podkreślono rolę Plastyka Miasta oraz pracy jego biura, która, dzięki wielu interwencjom, przyczynia się do wymiernych zmian w miejskim krajobrazie.Wśród najciekawszych przykładów walki z chaosem reklamowym w Gdyni wyróżnić należy uporządkowanie pasażu handlowego przy ul. Dworcowej. Kolejnym przykładem jest ogrodzenie Metalzbytu przy ul. Łużyckiej 3, skąd w ciągu dwóch dni zniknęły 32 banery. Inna interwencja dotyczyła ogrodzenia Zgromadzenia Zakonnego Sióstr Urszulanek przy al. Zwycięstwa 263. Ostatnią docenioną interwencją było uporządkowanie bocznej elewacji Centrum Handlowego Batory. Opublikowano: 23.02.2017 00:00 Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)