1222 (1022) 2016-01-15 - 2016-01-21

Milion wyświetleń na YouTube. Sto tysięcy fanów na Facebooku

Na gdyńskim kanale YouTube filmy łącznie wyświetlono już milion razy! Gdyński YouTube powstał w 2007 r. Pierwszym opublikowanym filmem (28.09.2007) była zapowiedź koncertu „Głosy dla Hospicjum". Od połowy 2012 roku na naszym kanale regularnie publikujemy relacje z najważniejszych wydarzeń w Gdyni. W sumie na gdyńskim YouTubie jest już 719 filmów. Spot reklamowy „Gdynia moje miasto" wyświetlono blisko 73 tys. razy, a relację z kręcenia w Centrum Nauki Experyment serialu Rodzinka.pl 40 tys. razy. Trzeci najpopularniejszy film to relacja z prapremiery „Chłopów" w świeżo wyremontowanym Teatrze Muzycznym (31 tys. wyświetleń).
Milionowe wyświetlenie na gdyńskim kanale YouTube pojawiło się 5 stycznia 2016 r. Dzień wcześniej na gdyńskim profilu na Facebooku (fanpage) pojawił się stu-tysięczny fan.
Gdyński fanpage powstał 8.10.2010. Wg co miesięcznych raportów opiniotwórczego Sotrendera („Fanpage trends"), profil Gdyni zajmuje czołowe miejsce w rankingach wg interaktywności, wg liczby zaangażowanych oraz średniej dziennej „liczby osób, które o tym mówią". Gdyńskie posty zdobywają co najmniej kilkadziesiąt „lajków" i komentarzy, a rekordowe mają kilka tysięcy.
Na profilu przeprowadzono 427 konkursów, w których padło 13.544 odpowiedzi. Codziennie publikowane są dwa, trzy zdjęcia nadesłane przez fanów Gdyni. Z myślą o fanach utworzone zostały dwa szczególne albumy: „W Gdyni rozpoczęli nową drogę życia" i z „Gdynią z podróży".
Raz w roku dla gdyńskich Facebookowiczów organizowane są bezpłatne warsztaty fotograficzne. Gdyński profil jest jednym z największych samorządowych profili na Facebooku. W 2012 r. Gdynia zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy fanpage instytucji publicznej na Facebooku.
Tych, którzy jeszcze nie są naszymi fanami, zapraszamy na www.facebook.com/Gdynia.
Zapraszamy również na młodszego o dwa lata od facebookowego profilu - gdyńskiego Twittera, który ćwierkał już blisko 20 tysięcy razy. Do grona śledzących Gdynię należą m.in. tygodnik Polityka, TVN, wp.pl, Radio Zet, Tygodnik Powszechny czy Julia Marcell. Cytował nas m.in. Maciej Stuhr, Jarek Kuźniar, Andrzej Morozowski, Mela Koteluk i... Seal.
Na coraz popularniejszym w ostatnich latach Instagramie Gdynia także ma silną pozycję. Profil @gdynia_official jest bardzo aktywny i szybko zyskuje kolejnych fanów - obserwuje go już 6,5 tysiąca osób. Od czasu uruchomienia, czyli lipca 2013 roku, opublikowanych zostało 612 zdjęć - w większości własnych, ale także i „przeklejonych" od innych użytkowników. Publikowane materiały opisane m. in. hashtagiem „#gdynia" pokazują różne, nie zawsze oczywiste, oblicza Gdyni.
Gdyńskie media społecznościowe prowadzone są przez pracowników Urzędu Miasta Gdyni.

ikona