1222 (1022) 2016-01-15 - 2016-01-21

„Ale Kosmos” w PPNT Gdynia

„Grawitacja", „Interstellar", „Marsjanin". Wystarczy wymienić tylko te trzy, wyprodukowane na przestrzeni ostatnich lat filmy, by potwierdzić renesans kina science fiction, z elementami prawdziwych, kosmicznych teorii.
Produkcje są najlepszym odzwierciedleniem tego, co obecnie dzieje się w świecie astronautyki. A dzieje się sporo. Misja Rosetta, rok w kosmosie Scotta Kelly'ego, nieugięty Richard Branson i jego plany związane z Virgin Galactic.
Nie można zapomnieć też o kolejnych odkryciach dokonanych przez NASA i ESA. Tematyka zostanie rozwinięta już w piątek 15 stycznia podczas kolejnego spotkania w ramach cyklu Startup Your Weekend w PPNT Gdynia.
Podczas spotkania Startup Your Weekend pojawią się prelegenci związani z branżą kosmiczną. "Jednym z nich będzie dyrektor departamentu edukacji Polskiej Agencji Kosmicznej Cezary Specht. Opowie o znaczeniu branży kosmicznej w polskim przemyśle i o przesłankach jakie stały za powstaniem Polskiej Agencji Kosmicznej, a także jaki ma realny wpływ na rozwój w tym sektorze. Następnie zaczerpniemy trochę z praktyki. Radosław Piesiewicz opowie o tym jak trójmiejskie firmy funkcjonują w branży kosmicznej, czego wymaga się od produktów, usług i samych przedsiębiorców i opowie dlaczego warto angażować się w kosmiczny biznes" - tłumaczy Ewa Ropela z PPNT Gdynia.
Na koniec, przedstawiciele Centrum Nauki Experyment opowiedzą więcej o kometach i o Misji Rosetta, oraz jaki był w nią polski wkład.
Gościom zostanie również zaprezentowany film Ambition autorstwa Tomka Bagińskiego, nawiązujący do misji.
Startup Your Weekend, piątek, godz. 17.30-19.30, PPNT Gdynia, budynek III, sala A (kinowa).
Wstęp: wolny.