1185 (885) 2015-03-13 - 2015-03-19

Śródmieście Morskie jest w Cannes

Gdynia, wspólnie z Gdańskiem, promuje się na Międzynarodowych Targach Inwestycyjnych MIPIM do Cannes. Przez cztery dni, począwszy od wtorku 10 marca, prezentuje m.in. Śródmieście Morskie Gdyni.
Dołączamy do ekipy targowej na zaproszenie Gdańska. Uważamy, że w promocji całej metropolii jest siła - mówi wiceprezydent Katarzyna Gruszecka - Spychała reprezentujaca miasto w Cannes.
Siedemdziesiąt hektarów terenu inwestycyjnego położonego na styku lądu i morza, przylegającego bezpośrednio do centrum ćwierćmilionego miasta to unikat na skalę światową. To nowa dzielnica, w której zamieszka 9 tysięcy ludzi, a pracę znajdą kolejne 4 tysiące. Charakterystyczne dla krajobrazu miasta dwie wieże Sea Towers to pierwsze z wykonanych inwestycji. Latem do użytku oddany zostanie hotel Marriot i budynek biurowy banku wraz z położonymi nad samym morzem kawiarniami i restauracjami. Ruszyła też inwestycja mieszkaniowo-usługowa o nazwie Port Rybacki. To sześć budynków mieszkalno-usługowych, które mają powstać do 2017 roku na pirsie otoczonym z trzech stron morzem. Równolegle budowana będzie nowa marina na 120 jachtów.
MIPIM, obok monachijskich targów Expo Real, to najważniejsze i największe w Europie targi nieruchomości. W tym roku to 19.400 m kw. powierzchni wystawienniczej, 2.225 wystawców reprezentujących 93 kraje, 21 tys. uczestników, 430 akredytowanych dziennikarzy, 3 tys. członków zarządów i prezesów firm oraz 4,5 tys. inwestorów. Biorą w nich udział obok Metropolii Gdańskiej największe polskie miasta i regiony m.in. Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice i Kraków.

ikona